De regen en de drup

Oftewel: de wal en de sloot …

Sinds ik begin dit jaar griep gepaard gaand met een fikse longontsteking heb gehad, ben ik eigenlijk nog geen dag echt fit geweest. Zo lang ik wat in mijn stoel zit, gaat het allemaal wel, maar zodra ik wat onderneem, ben ik bij het minste of geringste doodmoe. Nu is dat bij MS geen vreemd beeld, maar omdat de vermoeidheid ditmaal wel erg lang aanhoudt, heb ik me onlangs toch maar weer eens bij de huisarts gemeld voor een bloedonderzoek. Aafje drong er op aan, dat ik me ook maar weer eens op Lyme moest laten prikken …

150506-1406x

En zo geschiedde het, dat ik ruim een week later te horen kreeg, dat het algemene bloedbeeld keurig was, maar dat er wel degelijk sporen van Lyme in mijn bloed zijn aangetroffen. Volgens het laboratorium gaat het om een oude(re) besmetting. Als dat zo is, dan heb ik in het verleden blijkbaar een verkeerde of een te korte anti-bioticakuur gekregen om die besmetting te bestrijden. Tenzij er nadien eens een teek aan mijn aandacht is ontsnapt, maar dat kan ik mij nauwelijks voorstellen, omdat ik mezelf na iedere fotokuier in de natuur aan een tamelijk grondige inspectie onderwerp …

150506-1405x

Hoe dan ook, intussen ben ik begonnen aan een langer durende kuur. De ellende is dat ik daar voorlopig alleen maar vermoeider van word, en dat kwam de afgelopen dagen met de bevrijdingsfestiviteiten en de beide kleinzoons op bezoek bepaald niet goed uit, maar ik heb me er weer manmoedig doorheen geslagen. Als jullie me de komende tijd eens een dagje missen, dan ben ik ongetwijfeld weer eens in mijn stoel in slaap gesukkeld …

25 gedachten over “De regen en de drup

  1. Ja Jan, dat is natuurlijk weer niet zo goed. Ik heb enkele jaren geleden ook een tekenbeet opgelopen wat ik pas later ontdekte. Als je mijn verhaal en verloop ervan wil horen, vertel ik het je graag. Je laat het maar weten. Alvast beterschap!

    Like

  2. Wat vervelend Jan, heb je al MS en nu ook nog sporen van lyme, wat een verschrikkelijke nare insecten zijn dit toch, mij vergallen ze ook al een hele tijd de vrije beleving in de natuur, omdat ik zelf ook al een paar keer een teek heb opgelopen, en de gevolgen van lyme niet mis zijn, durf ik me op sommige plaatsen niet meer in hoog gras te begeven, ook maakte ik in de herfst graag paddestoel foto’s maar aangezien je dan plat op de buik in het bos ligt te fotograferen en ik ook daar al teken heb opgelopen, heb ik daar ook al geen plezier meer in. Beterschap en hopelijk knap je snel weer op. wens je toch een heel fijn weekend.

    Like

  3. Beter zo dan dat je maar door blijft sukkelen, wie weet ben je over een paar weekjes weer helemaal fit. Ik hoop het voor je!

    Like

  4. Rusten Jan en de medicatie goed innemen.Bloggen kan wachten en blogjes lopen niet weg.Weet maar al te goed wat die smerige beesten kunnen te weeg brengen.Heb verleden jaar een teek operatief moeten laten wegnemen want ook de dokter kon ze niet verwijderd krijgen en heb toen ook een zware kuur antibiotica moeten nemen .Maar het komt wel in orde maar vraagt tijd en zeker bij jou.Wens je alvast een spoedig herstel.

    Like

  5. Dat is heel vervelend dat je na de longontsteking niet weer op het oude niveau kunt komen. Dat jij nu net ook nog Lyme naast je MS moet krijgen dat is toch zo ellendig. Ik hoop van harte dat je je snel weer wat fitter voelt en dat je de moed erin kunt houden. Het breekt je nu bij de handen af, zo lijkt het wel.
    Die Lyme is toch een groot probleem in ons land. Het probleem begint op de zeer lastige Malaria in de tropen te lijken.
    Hartelijke groet van je fotomaatje.

    Like

  6. och Jan toch wat is dat vervelend voor je,
    concentreer je nou maar op je beter worden, en laat weblog voor wat het is,
    ik wilde dat het zo kon zijn dat je energie kon afgeven aan een ander, dan kreeg je met het grootste plezier een emmer vol van me,

    Beterschap Jan,

    Like

  7. Het smerigste insect waardoor je hier gebeten kan worden. Een collega van me loopt als jaren te sukkelen met de naweeën van een niet tijdig ontdekte tekenbeet . Laten we hopen dat jij meer gelukt hebt, en dat je er met een kuur vanaf kan komen.

    Like

  8. Vervelende beestjes die teken, Jan. Ook hier gesukkel met de gezondheid. Reeds 4 weken sukkel ik met bronchitis, 3 kuren antibiotica, en eindelijk begint het te beteren. ik wens ons beiden veel beterschap. 😉

    Like

  9. Vervelend, dat is het zeker. Ik zou het eerder beroerd willen noemen, zeker met jouw andere ziektebeeld erbij. Een rode kring zou jij (of Aafje) wel hebben gezien, denk ik. Zo zie je maar weer dat het niet altijd zeker is dat je niet besmet bent als er geen rode kring verschijnt.

    Like

  10. heel vervelend Jan, maar je moet naar je lichaam luisteren

    hopelijk helpt die kuur

    en denk er aan, bloggen is geen must !

    beterschap gewenst

    Like

  11. En dan ook nog eens Lyme erbij…. Hopelijk slaat de kuur goed aan.
    Laatst zag ik een uitzending over Lyme en het blijkt zeer moeilijk allemaal te ontdekken in het bloed en dan zijn er ook nog verschillende testen.
    Je hebt kennelijk een goede test gehad…
    In onze eigen tuin loop ik elk jaar rond de 5 tekenbeten op, ik probeer ze altijd binnen 24 uur te verwijderen, tja…..
    Jan, even doorbijten met de kuur en van harte beterschap!

    Like

  12. Oei Jan dat moet je wel goed verzorgen hoor! Tegenwoordig hoor je daar wel nare dingen over. Neem die antibiotica goed in, ziek uit en we zien je wel terug boven water komen. Heel veel groetjes en sterkte!

    Like

  13. Jan wat een tegenvaller!
    Dat is geen mooi bericht en hoop van ganse harte dat deze kuur wel helpt.
    Denk om je zelf ! ik kom af en toe wel even kijken en reageren hoeft niet .
    We weten dat je toch wel op visite komt 🙂
    Sterkte en beterschap.
    Hartelijke groet

    Like

Reacties zijn gesloten.