Mooie mist

Dat vind ik nou een mooie mist … Niet te dik en daarmee niet al te hinderlijk voor het verkeer, maar in combinatie met een paar graden vorst was het gisteren ruim voldoende om te zorgen voor een wonderlijke wereld waarin wit en grijs de boventoon voerden. En dat kwam mij goed uit, want nadat ik vanwege gezondheidsperikelen weer een dag of wat gedwongen thuis had gezeten, werd ik gisterochtend fris en geheel vrij van pijn wakker …

Eerst ben ik maar eens naar de Hooidammen gereden, het had tenslotte al twee nachten een paar graden gevroren en dan wil het wel eens lukken om daar de eerste schaatsers aan te treffen. Daarvoor was ik echter net een dag te vroeg. Maar het was bepaald geen straf om de dag te beginnen met dit soort verstilde landschapjes die langzaam leken op te lossen in het allesomvattende niets …

Er zouden in de loop van de dag nog vele volgen. En vandaag was het al weinig anders … Het is maar dat u weet wat u hier de komende dagen te wachten staat …

18 gedachten over “Mooie mist

  1. Amai mooie winterse plaatsjes. Bij ons is het dan wel koud, maar jou foto’s tonen dat het bij jullie toch nog behoorlijk wat kouder is. Ik lees ook dat je een klein dipje had qua de gezondheid maar gelukkig ben je er alweer bovenop. Geniet nog van die winterse landschappen want het zo weer voorbij. Fijne avond verder.

    Liked by 1 persoon

  2. Gelukkig had je een goede dag waardoor je er op uit kon gaan om die mooie wereld vast te leggen.
    Je hebt gelijk de witte berijpte wereld in combinatie met lichte mist valt mooi samen.
    Wat mij betreft had morgen, op dag drie wel volop de zon mogen schijnen in deze witte berijpte wereld. Een soort van climax. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

