Flits … weer ’n wintertje

Ik had gisterochtend natuurlijk best vroeg op kunnen staan in de hoop dat ik ergens wat mooie sneeuwfoto’s zou kunnen maken … Maar op basis van de weerkaarten had ik er geen vertrouwen in dat er zaterdagochtend sprake zou zijn van een mooie laag verse sneeuw en fotogenieke omstandigheden. Daarom ben ik lekker blijven liggen.

Toen ik rond half tien op geheel natuurlijke wijze was ontwaakt, had ik onder een loodgrijze hemel aan twee foto’s in de tuin genoeg om later in elk geval aan te kunnen tonen dat er wat sneeuw lag die dag …

Je moet er snel bij zijn om bewijsmateriaal vast te leggen met die flitswintertjes van tegenwoordig, want voordat je het weet is de situatie weer volstrekt anders. De fraaie ijspatronen die vrijdag de vijver sierden, waren gisterochtend alweer verworden tot een papperige massa. En van de sneeuw van gisteren is intussen ook al geen spoor meer te bekennen. Op naar het volgende flitswintertje over een week of zo maar weer …

31 gedachten over “Flits … weer ’n wintertje

  1. Hier konden we vorig jaar op 15 januari voor de laatste keer genieten van een 12 cm dik sneeuwtapijt. De sneeuw was wel na 3 dagen alweer verdwenen. Een winter met diepe vriestemperaturen (onder -10°C) is ondertussen geleden van maart 2013. Dus de winter heeft momenteel nog alle kansen om uit te pakken hoewel die kans elke dag een stukje kleiner zal worden. Fijne zondag verder Jan.

    Liked by 1 persoon

  2. Leuke benaming van onze hedendaagse winters Jan 🙂
    maar je hebt wel gelijk, laat ik zaterdag nu precies dezelfde gedachte gehad hebben
    maar ben er toch nog wat vroeger uit gegaan, maar wat een teleurstelling als je dan buiten komt
    de sneeuw stelde helemaal niets voor en het ijzelde, da was heel even mooi in de bomen
    komend weekend een herkansing heb ik begrepen van de weer mannen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Het zijn rare tijden. Je hebt tegenwoordig flitsscheidingen ,Trump heeft in een flits van inzicht opeens begrepen dat de russen de verkiezingen gehackt hebben en nu hebben we ook al flitswinters.
    Wat hangt ons nog meer boven het hoofd?
    Groot gelijk dat je de zaak afdoet met fotografische bewijsstukken . Zolang het bij deze minimale sneeuw blijft ga ik me er ook niet al te druk over maken.

    Liked by 1 persoon

  4. Genoeg sneeuw voor een flitswinter en een feeëriek beeld van jullie tuin.
    Groot gelijk dat je je biologische klok gewoon zijn werk liet doen. Jij bent sowieso meer van de avondsneeuw dan de ochtendsneeuw. 😉
    Gelukkig had je tijdig het voer voor de vogels opgehangen. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

