Een afdakje

De zon is vanmorgen om 8.46 uur opgekomen en om 16.30 uur verdwijnt hij weer onder de horizon. Een kleine twee uur later begint om 18.11 uur de astronomische winter. Dat alles maakt vandaag tot de kortste dag van 2016. En naar buiten kijkend, bekruipt me het gevoel dat het ook wel eens de donkerste dag van het jaar kan worden. Echt zo’n waterkoude dag, waarop je maar het best lekker bij de kachel kunt blijven. En als je er dan toch uit moet, dan kun je maar beter een plekje in de luwte onder een afdakje opzoeken, want het is intussen nog gaan regenen ook …

31 gedachten over “Een afdakje

  1. Wel ja, kom er gezellig bij!
    Dat de dagen kort zijn, maakt me nog niet eens zo gek veel uit, dat heeft aan het eind van de middag ook wel weer wat. Maar dat grijze, dat donkere, dat kille en natte weer vandaag … daar kan ik niet zo goed tegen … Maar ja, rekken en d’r bij blijven maar weer … 🙂

    Like

    • Zoals ik hierboven n.a.v. de eerste reactie al schreef: dat de dagen kort zijn, maakt me nog niet eens zo gek veel uit, dat heeft aan het eind van de middag ook wel weer wat. Maar dat grijze, dat donkere, dat kille en natte weer vandaag … daar kan ik niet zo goed tegen …
      Wat hadden we vandaag mooie winterse platen kunnen schieten met wat zon en vorst … Nou ja, we moeten het vizier maar richten op januari, hopen dat het dan echt gaat winteren. 🙂

      Liked by 1 persoon

  2. Behalve dat het niet jouw weer is, is het al langere tijd te warm voor de tijd van het jaar met alle gevolgen van dien voor onze ijsmassa in de poolgebieden.
    Ik voel met jou mee. Gelukkig hadden we vandaag de kortste dag en gaan de dagen weer lengen. Nu nog wat helder vriesweer en dan worden we weer helemaal blij.

    Liked by 1 persoon

  3. ik heb het vandaag ook gevoeld en gezien.Grijs ,donker koud weer maar vanaf morgen gaat het regenen en volgende week wordt het zachter.nog altijd geen meldingen van je nieuwe post Jan. Dus kom ik all dagen maar kijken en hopen dat het plots weer in orde zal zijn .Moet ook dagelijks bij mij reacties van mensen die al erg lang bij mij op bezoek komen uit de spambox halen.Dus loopt er de laatste tijd toch wel wat mis bijWP

    Liked by 1 persoon

    • Tja, het is een sneu verhaal, Marylou, ik kan er verder ook niets aan doen, vrees ik.
      Heb je er ook bij andere weblogs last van dat je geen updates meer krijgt, of speelt dat probleem alleen bij mijn berichten?
      Zoals je weet, blog ik normaal gesproken iedere dag, maar het kan zijn dat het rond de Kerstdagen wat minder wordt.

      Like

  4. Dag Jan…ja dat afdakje kunnen we wel gebruiken..ha..ha…maar daar kunnen we niet allemaal onder. Ik wou je langs deze weg wel een fijne kerst toe wensen en een GEZOND Nieuwjaar…dat je heel veel gebruik mag maken van de bankjes die ze ” mede dank zij jou” daar in het Skar geplaatst hebben. Groethes leo.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

