Weer een weg weg

“Kom, laat ik eens kijken hoe ver ze zijn met het verwijderen van het wegdek van de Nije Heawei …,” dacht ik vanmorgen na de koffie. Een half uurtje later stond me een verrassing te wachten … het asfalt is gisteren in één keer volledig van oost naar west verwijderd. Nadat eerder al een deel van de oude Opperhaudmare uit het landschap is verwijderd, is ook het oostelijk deel van Nije Heawei nu dus voorgoed verleden tijd. En zo ziet het er nu aan de westkant uit …

Dit is dus de plek waar vandaag precies drie weken geleden een boomwal uit het landschap is gerukt. Ik veronderstelde toen al dat de heide aan de noordkant op deze manier veel mooier op het landschap aan de zuidkant zou aansluiten, zodra de weg en de bermen eenmaal weggehaald zijn. Die veronderstelling lijkt nu wel te kloppen …

Verderop wordt nog hard gewerkt. Daar ben ik vandaag niet aan toe gekomen, want met de zware fotosessie van gisteren nog in mijn benen, liep het vandaag over het nieuwe zandpad dubbel zo zwaar …

19 gedachten over “Weer een weg weg

  1. nou jan, we wachten met jou op de dag dat je er weer heerlijk kunt wandelen….
    hier wordt ook de peel op de schop genomen zeg maar shovel, maar ik vind het niks, véél te rigoreus… alle struiken in de bermen weg, krenten struikjes, een bron van voedsel voor de vogels, en kleine gedierte, niks mee te maken weg er mee, alle schuilplekjes wég, ik word er misselijk van:-( er wordt slecht aan het dier gedacht vind ik, een mooi plaatje is fijn, maar daar gaat het niet om …

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

