Hard tegen hard op de Nije Heawei

De onderstaande borden en hekken staan intussen twee weken aan de westzijde van de Nije Heawei. Je zou toch zeggen dat dit beeld voor zichzelf spreekt: deze weg is afgesloten voor doorgaand verkeer …

Toch trof ik gistermiddag aan de oostelijke kant van de Nije Heawei het volgende tafereel aan: twee dames waren met hun autootje blijkbaar tussen de hekken aan de westkant door geslalomd, waarna ze bijna aan het eind van de weg werden geconfronteerd met een wel erg grote en brede tegenligger. Door stapvoets voorwaarts te rijden, trachtte de chauffeur van de vol beladen kiepauto enige tijd om de dames ertoe te bewegen om achteruit terug te rijden naar de plaats waar ze vandaan gekomen waren …

Vanuit de verte was goed te zien dat achteruit rijden niet echt de sterkste kant was van de bestuurster. Er zat voor de chauffeur van de zware truck dan ook niets anders op dan zelf maar een stukje achteruit te rijden, zodat de dames o zo voorzichtig ter hoogte van de kruising met het oostelijke pad van het Weinterper Skar door de modder konden passeren. Het recht van de sterkste ging dus uiteindelijk toch niet helemaal op …  🙂

25 gedachten over “Hard tegen hard op de Nije Heawei

  1. Oei die dametjes toch. Ik zie het helemaal voor me. Artrose in de nek, nieuwsgierig, kwebbelend en niet op het bord lettend… en dan ineens paniek. ‘O jee, nu moet ik achterom kijken en dat lukt niet met mijn nek… En neen, via de spiegels kan ook niet, dan rij ik steeds naar links… O jee, krijg ik nog een opvlieger ook… Wat moet ik Truus? Neem jij over? Rotvrachtwagen… ‘ enzovoort…

    Liked by 1 persoon

    • Ze zijn bezig met het dempen van de sloten en het bewerken van de bermen, die bermen zijn dus zo zacht als boter. Daarom zette de chauffeur zijn truck zo neer dat de dames bij hem langs konden rijden ter hoogte van de dam naar het pad naar links, daar ligt maar een paar cm zachte modder op een harde ondergrond.
      Ze zal bij die hekken toch echt even hebben moeten slalommen, en zo klein is de waarschuwing toch ook niet, net zo min als het bord aan de linkerkant iets aan duidelijkheid te wensen kan laten …🙂

      Like

  2. Je geeft de werkzaamheden in It Skar hier mooi weer. Een kolfje naar je hand.

    Als de TomTom zegt dat ik hierheen moet dan ga ik hierheen, borden of niet. Stom, TomTom zegt niets over een vrachtwagen op de weg.😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

