Portret van een krabspin

Terwijl ik vrijdag druk bezig was met het portretteren van het lantaarntje, zag ik een etage lager een spin over een blad lopen. Het spreekt voor zich dat die ook even op de foto moest …









Kijkend naar zijn vorm, denk ik dat het een krabspin is. Struinend over het internet kom ik later m.b.v. Gardensafari tot de conclusie dat het een gewone krabspin is. Daarvan leven er volgens Gardensafari in ons land twee soorten: Xysticus cristatus en Xysticus kochi. Omdat die twee alleen d.m.v. een microscopisch onderzoek van de genitaliën uit elkaar te houden zijn, houd ik het maar gewoon op de gewone krabspin …








26 gedachten over “Portret van een krabspin

  1. Wat een grappige spin, het heeft echt de vorm van een krab. Je bent dus weer mooi een poosje aan het zoeken geweest op internet voor de naam. Dat is zo mooi aan bloggen je leert er veel van.
    Loopt deze spin ook zijwaarts net als een krab?

    Like

Geef een reactie

