Een boksende azuurwaterjuffer

De blauwe waterjuffers ontbraken dit jaar tot nu toe nog in mijn collectie, maar daar is intussen verandering in gekomen …









Deze azuurwaterjuffer wilde onlangs in het Weinterper Skar wel even meewerken aan een kleine fotosessie …









Toen hij na verloop van tijd een bokshouding aannam (zie boven) en me begon uit te dagen, ben ik frontaal de confrontatie met hem aangegaan …









Oog in oog met de lens had hij ineens geen praatjes meer en bleef hij nog enige tijd stokstijf voor me poseren …  🙂









Nu moet ik het lantaarntje nog zien te vangen.



22 gedachten over “Een boksende azuurwaterjuffer

  1. Laatst had ik ook een libel die de voorpoten omhoog deed toen ik heel dichtbij kwam met de lens. Spinnen doen dat ook wel eens. Misschien is het wel dezelfde reactie als wij ook hebben als er iets vlak voor onze ogen opduikt, dan maken we ook een afwerend gebaar.
    Het verbaasd me wel dat dit je eerste azuurjuffer is dit jaar maar dat maakt niet uit … het is een mooie serie geworden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

