Irritante krengen!

De vlinders laten het nog steeds wat afweten, maar muggen en vliegen zijn er meer dan genoeg. Gisteravond was er ondanks de hordeur weer zo’n irritante vlieg de kamer binnengedrongen, die mijn kaasplankje regelmatig uitzocht als landingsplaats. Na enige tijd lukte het om met een welgemikte klap van de vliegenmepper een eind te maken aan dat irritante gedrag. Daarmee was het leed echter nog niet helemaal geleden, want toen ik later in bed lag, vloog daar zo’n akelige steekmug rond …  









Maar hoe irritant ook, van dichtbij bekeken zijn het toch wel wonderlijke dieren. Bekijk de kop van deze vlieg maar eens, die ik onlangs op onze gft-container heb gefotografeerd. Alleen al die prachtige facetogen zijn het bekijken waard. maar het meest wonderlijke vind ik toch altijd nog de manier waarop die ogen bovenop de kop bijeen lijken te worden gehouden door een zwarte rijgdraad …  









Boeiend om te bekijken, maar ik hoef vliegen toch echt niet op mijn kaasplankje, en aan muggen op de slaapkamer heb ik helemaal de pest!  



32 gedachten over “Irritante krengen!

  1. Onder gewaardeerd deze vliegen…als je ze ten minsten bekijkt door jou macrolens. Als je ze niet op je kaasplankje wilt…..hou je de kaas gewoon in het vuistje…..en muggen op de slaapkamer…daar zijn de meningen om verdeeld…🙂 🙂 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. De close-up is schitterend, en vliegen tja, ik zal er niet snel eentje platslaan maar de irritatie ken ik wel. Gek genoeg helpt het bij ons al als we alleen al de mepper in de hand nemen. Alsof ze het kennen blijven ze dan al uit de buurt. Een doorgesneden ui op je nachtkastje houd de muggen uit de buurt.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik wijs ze steeds de weg naar buiten, maar soms willen ze alleen maar blijven, of een droog plekje zoeken🙂
    En als een vlieg niet irritant op mijn huid komt zitten en van mijn eten afblijft en gewoon ergens stilzit, is hij van grote schoonheid. Buiten😉
    Mooie foto’s!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

