Bij het Mirnser Klif

Na een kort ritje komen we aan bij het ruwweg 3,5 km ten noordwesten van het Oudemirdumer Klif gelegen Mirnser Klif. We laten paviljoen en terras rechts liggen en dalen meteen via de trap af naar het strandje aan de voet van het klif …









Aan de voet van het Oudemirdumer Klif ligt kwetsbaar natuurgebied, dat niet betreden mag worden. Hier bij het veel lagere Mirnser Klif is dat heel anders. Een strandje lokt met mooi weer zwemmers en kiters van heinde en ver naar dit mooie plekje aan het IJsselmeer …









Jetske stort zich met haar camera meteen op alles wat het strandje en het IJsselmeer maar te bieden hebben: schuim aan de rand water en strand, glinsteringen op het water, een zeilschip in de verte, een enkele kitesurfer en wat dies meer zij …









Na een klein kwartiertje vindt Jetske het eerst welletjes, ze spreidt een plaid uit op het gras achter een dikke boomstam om vervolgens weg te zakken in wat ze zelf een powernap noemt …









Ja, het valt natuurlijk ook lang niet altijd mee om een hele dag met mij op pad te zijn. Dat schijnt zo vermoeiend te zijn, dat sommige mensen het niet eens meer aandurven …









Zoals op Jetskes’ verslag van deze dag te zien is, ga ik intussen lekker op de dikke boomstam zitten om te kijken en te genieten van hetgeen er om me heen zien valt. Verderop zit een viertal mensen op een andere boomstam hetzelfde te doen …









Daar waar water en zand elkaar ontmoeten zit een jongetje met een emmertje en een schepje te spelen. De muts valt niet goed te rijmen met de omstandigheden van die dag, maar voor de foto komt het me eerlijk gezegd wel goed uit …









In de verte scheert een kitesurfer over het water …









Een visdiefje hangt, loerend op een lekker hapje, een tijdje boven het water om ineens naar beneden te duiken …









Wat rest zijn nog slechts die fascinerende en betoverende schitteringen op het water …









– wordt vervolgd –



17 gedachten over “Bij het Mirnser Klif

  1. ….dat sommige mensen het niet eens meer aandurven …ik ben wel heel benieuwd wie dan “sommige mensen” zijn. Ik hoor in ieder geval niet tot die groep.🙂
    Mijn schoonmoeder verwonderde zich vroeger al over het feit dat ik mijzelf zo makkelijk kan neergeven en overal kan slapen.
    Ik zie nu dat het jongetje niet met een schepje aan het spelen is maar dat de besteklade van moeders of oma is geplunderd.😉
    Het was daar een mooi plekje en dat heb je hier mooi in beeld gebracht.

    Liked by 1 persoon

  2. Ha..ha..ik had al andere gedachten van een powernap….zo`n flesje uit Fryslân….maar nu zie wat het wel is….lekker laten slapen die “schone slaapster”…mooi …wat een dag….heerlijk om daar te zijn…..we hebben mee genoten Jan.

    Liked by 1 persoon

    • Als ik er zelf één foto uit zou moeten kiezen, dan zou het ook de laatste zijn, Eveline. Het gaat me in de complete serie over ons ritje langs de Friese kliffen vooral om het verhaal van die prachtige zomerdag.
      Wat betreft je laatste opmerking: ze weet wie er over haar waakt … 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

