Langs ’t pad naar het klif

Vorige week woensdag heb ik samen met mijn fotomaatje een ritje langs de kliffen aan de Friese IJsselmeerkust gemaakt. De eerste stop was bij het Oudemirdumerklif. Daar werd ik bij het hek en de stroommat halverwege het Minne Minnespaad, dat van de parkeerplaats naar het klif aan de kust leidt, verrast door een nieuwheid …









Aan weerszijden van het pad zijn in begin 2014 tuinwallen aangelegd, die vervolgens zijn ingezaaid met wilde bloemen …









Niet alles bloeit momenteel, maar ik vind die wallen toch wel een verrijking van het landschap op het klif …









Om een beter zicht op de wallen te krijgen, ben ik even op de zuidelijke wal geklommen, in de verte lonkte meteen het IJsselmeer …









Ook Jetske kon de rijk begroeide wallen duidelijk ook wel waarderen, zij wist er meteen een vlinder te scoren …









Ik verheugde me tussen de korenbloemen door kijkend intussen eerlijk gezegd vooral op de bankjes met uitzicht op het water aan het eind van het pad …








 

26 gedachten over “Langs ’t pad naar het klif

  1. Ik zag thuis op internet dat deze tuinwallen er nog niet lang zijn. Als ik de eerdere foto’s zo zie dan vind ik het een enorme verrijking. Ik zal je één dezer dagen de foto’s sturen die ik maakte terwijl je op de wal stond. Aafje zal dan zeker (net als ik heb gedaan) haar wijze hoofd schudden van ongeloof.😉
    Het was voor jou nog wel een hele tippel naar het bankje, ik kan me voorstellen dat je ernaar verlangde.
    Het was verrassend en leuk om daar te zijn. Als je nog meer van dergelijke uitstapjes weet dan houd ik me aanbevolen.🙂

    Liked by 1 persoon

      • Verklaring 1, als ik verkouden ben dan ben ik enigszins doof voor donkerbruine mannenstemmen.
        Verklaring 2, je vertelt zoveel dat ik niet alles kan onthouden. 😉
        Wat je laatste zin betreft denk je misschien, als mij wat overkomt dan is het handig als er een verpleegkundige in de buurt is….

        Like

Geef een reactie

