Schorpioenvlieg verspeelt ’n juffertje

Sinds zo goed als alle struikgewas langs de paden aan de oostkant van het Weinterper Skar twee jaar geleden in opdracht van Staatsbosbeheer grondig zijn verwijderd in het kader van een natuurcompensatie-operatie, is het insectenleven er drastisch afgenomen. Waar ik tot twee jaar geleden regelmatig een keur aan insecten kon fotograferen, valt nu hoegenaamd niets meer te zien en te beleven. Vorige week vrijdag had ik echter geluk, op één van de laatste nog resterende struiken zag ik een manlijke schorpioenvlieg zitten. Dichterbij gekomen, zag ik dat hij met de restanten van een waterjuffer aan het slepen was …









Is dat niet wat een grote prooi voor jou … ?









Doe nou voorzichtig …? Straks ben je hem kwijt …









Heb je ‘m nog …? Houd vast dan …









Ja, nou is hij weg … Ik had je gewaarschuwd, hè … Nu heb je niks meer … stomkop!








31 gedachten over “Schorpioenvlieg verspeelt ’n juffertje

  1. Spijtig Jan dat alle insecten op je wandelpad verdwenen zijn.Hier verzuipen we bijna .Het giet hier al hele nacht en dag zonder ophouden en onweders hebben we er gratis bij..In mijn omgeving staan straten onder water maar gelukkig heb ik geen water binnen want ik zou het niet kunnen opruimen.op dit moment.

    Like

    • Ja, de buien schijnen heel wat overlast te hebben veroorzaakt. Hier was het de hele dag lekker zonnig, we hebben vanavond alleen een staartje van de buien meegekregen. Daarbij is 4,5 mmm regen gevallen, en dat was heel welkom in ons tuintje. Na de bui ben ik even naar buiten gelopen om de geur van frisse regen op te snuiven … heerlijk. 🙂

      Like

  2. Gelukkig dat je weer wat klein spul daar kon ontwaren en vastleggen. Het kost was tijd, maar het komt daar vast weer goed.
    Die was duidelijk een maatje te groot. Het kan best zijn dat de vlieg de juffer op de eerste foto’s leegzuigt en dan bij de laatste foto’s het restant laat vallen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

