Drieluik van een citroenvlinder

Nadat ik langs het noordelijke pad in het Weinterper Skar wat foto’s had gemaakt van het bont zandoogje en wat ander klein spul, ben ik eerst maar weer eens lekker op de welbekende afsluitboom gaan zitten. Een blik over mijn rechterschouder leerde dat de echte koekoeksbloemen het veld alweer aardig roze begonnen te kleuren.

Een uur of vier vóór de noodlottige val van Steven Kruijswijk in de Giro d’Italia, bedacht ik me dat die koekoeksbloemen eigenlijk wel mooi pasten bij de trui die Steven vandaag tegen zessen ongetwijfeld voorgoed voor zichzelf zou opeisen door de Giro van 2016 te winnen. Dat kon met een voorsprong van 3 minuten toch bijna niet meer mis gaan met de vorm waarin Kruijswijk verkeerde …









Bijna … maar dat wist ik toen nog niet. En dus besloot ik wat foto’s te maken van de koekoeksbloemen die aan de overkant van de weg zachtjes wiegend in de wind in de berm stonden te pronken …









Daar had ik vervolgens weer alle geluk van de wereld, want terwijl ik daarmee bezig was, dartelden er ineens twee citroenvlinders en een geaderd witje rond de echte koekoeksbloemen. Het lukte me om het onderstaande drieluik van een citroenvlinder op koekoeksbloemen te maken. En dat is dan uiteindelijk wel weer een mooi eerbetoon aan diezelfde Steven Kruijswijk, want die gele Lotto-Jumbo kleur staat hem ook prima en ik vind het onvoorstelbaar knap hoe hij gisteren ondanks zijn kwetsuren toch weer de strijd is aangegaan. Daarmee is een aloude stelling weer bewezen: wielrenners zijn bikkels, voetballers zijn watjes … 😉

Klikken om te vergroten:






19 gedachten over “Drieluik van een citroenvlinder

  1. Je hebt een mooi drieluik gemaakt. Het vastleggen van de vlinder is sowieso al mooi, maar als het ook nog eens op een echte koekoeksbloem is dan is het helemaal treffen!
    De tweede en derde vind ik mooi door het licht zijn de vleugels doorschijnend geworden en kun je het lijfje zien.
    Fijne zondag verder!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een mooie foto’s Jan. Ik heb nooit geduld genoeg, lijkt of vlinders bij mij nooit stil willen blijven zitten. Maar ze hebben bij mij in de buurt wilde bloemen ingezaaid voor vlinders, dus wellicht later dit jaar wat vlinderfoto’s.
    Ik ben het verder met je eens: voetballers zijn watjes en wielrenners bikkels. Maar wat ontzettend jammer. Ik zat in de auto met radio aan, torn hij viel 😞

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

