Gele kwik op rode tulp

Na ons bezoek aan het Rams Woerthe park in Steenwijk stelde Jetske dinsdag voor om een kijkje te nemen bij de bollenvelden in de Noordoostpolder. Dat leek mij best een aardig plan, want de laatste keer dat ik foto’s van bollenvelden had gemaakt, was zeker een jaar of tien geleden …









En dus zetten we vanuit de Kop van Overijssel koers naar de Noordoostpolder, waar Jetske de auto rond 13:00 uur in de buurt van Bant tussen een paar bollenvelden in de berm parkeerde …









Jetske was hier zondag ook al even geweest, maar toen was het er te druk om te fotograferen waar ze eigenlijk voor gekomen was, en dus ging ze nu in de herkansing …









Een paar jongelui liepen gewapend met een kleine gifspuit door één van de bollenvelden. Ze waren op zoek naar virussen in de tulpen, die vervolgens vakkundig door de mannen om zeep werden geholpen …









Terwijl ik een praatje maakte met deze jongens, was Jetske elders tussen de tulpen neergeknield om de foto te maken waar ze voor gekomen was: een gele kwikstaart tussen de tulpen …









Jetske is in de loop van de afgelopen tien jaar duidelijk veel meer uitgegroeid tot een vogelaar dan ik, geduldig bleef ze tussen de lange tulpenbedden zitten, wachtend op dat ene vogeltje …









Ik scharrelde intussen wat heen en weer tussen de verschillende kleuren. Na enige tijd richtte ik me op de rode tulpen aan de andere kant van de weg …









Daar lukte het mij vlak voordat we onze rit zouden vervolgen om toch ook nog een gele kwikstaart tussen de rode tulpen te fotograferen …









Zo mooi als Jetskes’ foto’s van de gele kwikstaart, zijn de mijne natuurlijk niet, maar verschil moet er blijven. Ik ben er in elk geval wel weer blij mee … 🙂








25 gedachten over “Gele kwik op rode tulp

  1. Zucht…. daar ben ik vanavond ook voor geweest maar niet gezien !
    Prachtige kleuren Jan en jouw kwikje is een bjoetie .Proficiat!
    Vandaag hebben we in Drente bij Smilde en Hooghalen ook bollen velden gezien.
    Richting huis zagen we tot onze vreugde ook nog gekleurde akkers op zo’n 10 min rijden van ons huis….:-)
    Morgen weer nieuwe kansen .

    Liked by 1 persoon

  2. Wat ben ik blij dat ik halverwege de rit voorstelde om ook de bollenvelden nog even mee te pakken. Ik wist niet dat het voor jou alweer tien jaar geleden was. Je hebt mooi de gele kwikstaart gezien en vastgelegd, dat is toch vele malen mooier dan op een plaatje op andermans weblog.

    Liked by 1 persoon

  3. Schitterend met dat vogeltje Jan, heel mooi serie van de bollen velden bij jullie, met zo mooi en kleur rijk als hier
    helaas is het mij dit jaar niet gelukt een gele kwikstaart te fotograferen in de tulpen, heb ze wel gezien, maar ze waren mij te snel af
    Had de foto’s bij Jetske al gezien,leuk die foto’s van de making off

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

