Reeën in it Skar

Zo lang het nog kan, maak ik nog wekelijks een paar maal een ritje over de Nije Heawei door het Weinterper Skar. Hoe lang dat nog duurt, is maar zeer de vraag, want dat de weg er in het kader van natuurcompensatie rond de verdubbeling van de N381 uit gaat, lijkt wel duidelijk. Het duurt alleen allemaal wat langer dan oorspronkelijk gepland, omdat er nog een bezwaarprocedure loopt. Van die vertraging maak ik maar zo lang mogelijk gebruik. In de maanden mei t/m juni is de natuur hier het mooist, daar hoop ik de komende tijd dan ook volop van te kunnen profiteren zo lang het nog kan …

Toen ik er vorige week vrijdag langs kwam, stond er centraal in het gebied een ree …









Af en toe hief ze haar kop op om mij even in ogenschouw te nemen. Zodra duidelijk was dat ik schijnbaar geen kwaad in de zin had, graasde ze rustig weer door. Wat me opviel was dat ze een nogal vlekkerig uiterlijk had, daarnaast lijkt ze knap rondlijvig. Zou het kunnen dat ze ‘op alle dagen’ liep …









Na enige tijd dook een stuk achter de ree ineens ook een reebok op uit het struweel …









Ook meneer de bok nam duidelijk geen aanstoot aan mijn aanwezigheid, want ook hij nam alle tijd om rustig grazend in oostelijke richting verder te gaan …









Weer even later draaiden ze zich allebei om, om vervolgens in hetzelfde rustige tempo weer in de richting van de bosrand te scharrelen …









Daar bleven ze nog een tijdje dralen, totdat ze de amazone te paard zagen naderen, die ik hier gisteren heb geportretteerd …









Het was weer een prachtige ontmoeting, die bijna twintig minuten heeft geduurd. Het zal duidelijk zijn, dat mijn dag niet meer stuk kon.  🙂



17 gedachten over “Reeën in it Skar

  1. Ik heb blijkbaar het één en ander gemist, maar heb nu mijn schade ingelopen. Prachtige natuurbeelden, Jan.
    Reeën die zomaar loslopen in het wild…moet een plezier zijn als je die zomaar kan spotten en fotograferen. Ook de muur waar zwaluwen in kunnen gaan wonen vind ik heel goed gevonden. daar zouden ze hier nog wat van kunnen leren.

    Liked by 1 persoon

  2. prachtige portretjes Jan, ja ze kunnen nu al weer bijna jongen hebben hé, tijd om mensen te waarschuwen dat ze er vooral van af moeten blijven en hun honden aan de lijn gaan houden….

    wel een gelukje om dat zo samen te zien jan mooi man

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

