Geoorde futen bij de Twitterhut

Nadat Jetske en ik ons van onze fotografische plicht bij de rietsnijders hadden gekweten en we daar ook nog van een smakelijke lunch hadden mogen genieten, waarvoor nog hartelijk dank, stelde ik Jetske voor om nog even naar de vlakbij gelegen vogelkijkhut ‘de Twitterhut’ bij de Wetering Oost te rijden …









Net als bij de hier eerder beschreven waterberging bij Wetering West, is landbouwgrond hier in de afgelopen jaren veranderd in nieuwe natuur die dienst doet als waterberging. Of is het andersom …? Hoe dan ook, een stukje vóór de vogelkijkhut is een grote betonnen wand voor oeverzwaluwen in het water geplaatst …









Voor die wand en de weinige oeverzwaluwen die er op dat moment rond vlogen, had ik al snel geen aandacht meer, want vlak voor de hut zwommen een paar geoorde futen rond …









Deze prachtige, vrij kleine watervogels met hun rode ogen en de goudgele oorpluimpjes aan weerszijden van de kop had ik nog niet eerder kunnen fotograferen. De ingeving om hier nog even naar toe te gaan, bezorgde me dus nog een paar foto’s waar ik erg blij mee ben …   🙂








21 gedachten over “Geoorde futen bij de Twitterhut

  1. Gelukkig had je na de rietsessie nog moed om naar de vogelkijkhut te gaan, op de heenreis naar het rietland had je nog je bedenkingen. 😉
    Het bezwaar van de vogelaars bij deze hut is dat de vogels zover weg zitten vanaf de hut. Het mooie van de geoorde fuut is dat ze niet mensenschuw lijken en dat je ze kunt vastleggen dichtbij de vogelkijkhut.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

