Wegdromen aan de waterkant

Nu de temperaturen weer wat hoger worden, is het ook aan de waterkant weer goed toeven. Nadat ik voor het eerst sinds geruime tijd weer eens een wat langere fotokuier in De Deelen had gemaakt, heb ik een tijdje lekker bij de picknicktafel aan de oever van het eerste petgat gezeten …









De boerenzwaluwen die in het botenhuis nestelen, waren me veel te snel, daarom heb ik me – af en toe even lekker wegdromend – maar bezig gehouden met rustiger zaken zoals wat riet en oude wingerd …









Maar de herfst en winter al geruime tijd voorbij, had ik natuurlijk ook oog voor de jonge, frisgroene voorjaarsverschijnselen zoals deze katjes, waarvan ik niet weet tot wat voor soort ze behoren …









Even dacht ik good old Loch Petgat vlak voor me te zien opduiken, blijkbaar gingen droom en fantasie met me aan de haal … Tijd om de thuisreis te aanvaarden …









Tot slot: over riet en waterkant gesproken: Jetske heeft weer een mooi vervolg gepresenteerd van onze intussen gezamenlijke series over het werk in het natte rietland in De Weerribben: “Een vervolg in het natte rietland



24 gedachten over “Wegdromen aan de waterkant

  1. zo zie je maar Jan als je lang genoeg alleen zit, dan ga je dingen zien en horen🙂 en och.. een monster in een petgat, dat heeft wel wat,
    die zaadjes van de winde.. meesterlijk mooi Jan, ik wens je een fijne dag morgen, ietsje minder warm, dat is dan we weer jammer:-)

    Liked by 1 persoon

  2. Met het zonnige weer kun je weer af en toe mijmeren aan de waterkant Jan.
    Jammer dat de zwaluwen je te snel af waren maar die hebben het ook razend druk op dit moment.
    Mooi om het frisse lente groen weer te ontdekken.
    Alvast een fijn weekend voor jullie .
    Aly

    Liked by 1 persoon

  3. Heb ook wel eens een poging gedaan om zwaluwen te fotograferen, maar dat valt niet mee, wat zijn die inderdaad snel
    het is me een keer gelukt op een plek waar zie modder verzamelden voor de bouw van hun nesten
    mooie foto’s, prachtig licht en heel fraaie details en kleuren

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

