Twee grutto’s in close-up

Toen ik vorige week woensdag op enige afstand de eerste grutto van het jaar voor de lens kreeg, kon ik niet bevroeden dat ik al drie dagen later een paar grutto’s van dichtbij zou kunnen fotograferen …









Niet ver van de plek waar ik die eerste grutto bij Soarremoarre fotografeerde, zat dit koppeltje vorige week zaterdag genoeglijk tussen de modderkluiten aan de rand van een weiland …









Terwijl zij tussendoor haar toilet op orde maakte, hield hij met een schuin oog de omgeving goed in de gaten, want je weet natuurlijk maar nooit wat die gluurder met zijn zwarte kastje van plan is …









Ik kan me niet herinneren dat ik al eerder zo vroeg in het jaar zulke fraaie foto’s van een paar grutto’s heb kunnen maken. Gelukkig blijft er voor de rest van het seizoen nog genoeg te wensen over. Wat te denken van een foto van een wakende pa grutto op een dampaal, een waarschuwend overvliegende grutto of zelfs jonkies van de grutto …









De start is veelbelovend geweest, we zien wel wat er verder nog op mijn pad komt …  🙂



28 gedachten over “Twee grutto’s in close-up

  1. Twa skriezen….zo..weer wat geleerd…dat Frysk taal zal ik nooit leren maar een paar woorden proberen we toch te onthouden. Mooie serie Jan, er zit inderdaad weinig verschil in tussen de Grutto en de Wulp. Nu heb ik gisteren gelezen op je blog waar aan je ze kunt herkennen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

