Dartel en dorstig

Terwijl ik vorige week vrijdag via ommelandse wegen in de richting van het natte rietland in de Kop van Overijssel koerste, zag ik bij Soarremoarre de eerste lammetjes in een weiland dartelen …





Daar kon ik natuurlijk niet zomaar aan voorbij rijden, en dus ging de auto even de berm in voor een kleine tussenstop. Al snel werd duidelijk dat de lammetjes niet alleen dartel waren, maar ook dorstig …





Dit kleine ding zocht zijn heil aan de toch wel erg steile slootkant. Na een tijdje zag ik hem gelukkig weer veilig in de richting van zijn moeder en de andere lammetjes huppelen …  🙂




20 gedachten over “Dartel en dorstig

  1. heerlijk he. Toevallig heb ik gisteren op een avondwandeling aan de bosrand een tijd staan genieten bij een weiland vol schapen met lammetjes, ook daar allemaal malle dartele sprongen, en heel veel gemekker. Dat geeft toch wel echt een lentegevoel.

    Liked by 1 persoon

  2. Deze serie is wel een voltreffer. De eerste foto heb je genomen vanuit een mooi standpunt, mooi ook met de boerderij op de achtergrond. De tweede foto vind ik mooi met het drinkende lammetje waarbij ook het schaap in z’n geheel mooi in beeld is, inclusief volle uier. De derde foto is vertederend door het weerspiegelende lammetje. De foto is ook spannend omdat je je afvraagt of het goed gaat met het lammetje daar aan de waterkant ….
    Wel bijzonder dat het geschoren schaap nog steeds een streep op zijn lijf heeft staan. Een wat al te actieve dekram geweest?😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

