Een oude bekende

Met tot dusver een gemiddelde temperatuur van 5 ºC is het een tamelijk modale maand maart. Dat was drie jaar geleden wel even anders, toen kwam de gemiddelde temperatuur uit op 1 ºC. Op 13 maart 2013 trof ik bij een temperatuur van ruim 4 graden in De Deelen een grauwe gans aan, die nogal worstelde met het ijs dat de petgaten toen nog bedekte …





Dit jaar stond ik daar op 12 maart ook weer even aan de waterkant en opnieuw zag ik vlak bij het boothuis van Staatsbosbeheer een paar grauwe ganzen. Bij een temperatuur van ruim 10 graden lieten ze zich op die dag rustig voort dobberen op het water …





Thuis gekomen zag ik, kijkend naar de halsband LCZ, dat het om dezelfde ganzen ging die ik hier drie jaar geleden ook heb gefotografeerd en gefilmd. Ik denk, dat we daarmee vast kunnen stellen, dat de zorgen die drie jaar geleden werden geuit over de halsband overbodig zijn …





Ik sluit af met het filmpje dat ik drie jaar geleden maakte over het geworstel van gans LCZ …




20 gedachten over “Een oude bekende

  1. Ik zat me aftevragen…waarom in hemelsnaam een halsband..??? Maar een terug blik op je blog van drie jaar geleden …is nu alles duidelijk.
    Lijkt dus geen schade aan te richten aan de gans, al moet ik zeggen dat het net lijkt dat hij heel strak zit.

    Liked by 1 persoon

  2. Inderdaad kun je stellen dat de vogel van de halsband geen nadelige gevolgen heeft ondervonden
    hij/zij ziet er nog steeds goed, wel heel herkenbaar met dat kenteken, mooi is anders,
    gelukkig zijn er nog honderden zo niet duizenden zonder halsband

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

