Een reiger aan de Alde Ie (2)

De blauwe reiger aan de Alde Ie bleef maar volharden in zijn vreemde gedrag, want opnieuw bleef hij enige tijd diep in het spiegelende water van het Klidzerak zitten …





Het werd zelfs nog wat gekker, toen hij even later uitgebreid met zijn vleugels slaand begon te badderen. Met vissen vangen had dit duidelijk weinig te maken …





Daarna bleef hij weer een tijdlang als Gekkie Henkie voor zich uit zitten staren …





Ik stond net op het punt om mijn weg maar te vervolgen, toen de reiger een minuut of vier later weer de vaste wal opzocht. Langs de waterkant scharrelde hij weer wat dichter naar mij toe …





Plotseling schoot zijn kop met de scherpe snavel als een speer vooruit in een poging om een prooi te vangen …





Ik heb hem nadien niet zien slikken, dus waarschijnlijk was ook dit weer mis …





Met honger in de hals ging hij vervolgens chagrijnig voor zich uit kijkend met zijn kuif in de wind op de wal zitten …





Voor mij was dit het moment om mijn weg te vervolgen. Het was weer zo’n dag, waarop de fotogenieke situaties en momenten zich in ruime mate aandienden. Jullie vinden het vast niet erg om de komende dagen ook nog wat foto’s van zwanen en zwijnen te zien …

16 gedachten over “Een reiger aan de Alde Ie (2)

  1. Ook nog last van reigervlooien, tsja dan moet je even badderen.
    Je hebt toch niet tegen de reiger gezegd dat je nog wel een goed gevulde vijver in de Kop wist…. vanochtend trok mijn eega de gordijnen van de slaapkamer open en toen vloog er een reiger weg vanaf onze vijver.
    De onderste foto van de reiger met kuif is klasse.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

