Skywatch Friday 373 – Parelmoerwolken(?)

Vandaag een foto uit mijn rijk gevulde fotoarchief. Deze week werden er op verschillende plaatsen in ons land parelmoerwolken gezien. Zelf heb ik ze helaas niet kunnen zien, want de lucht was hier vrijwel de hele week grijs en grauw. Maar ik herinnerde me wel een foto, die ik vele jaren geleden eens heb gemaakt. In mijn archief vond ik hem terug, hij is gemaakt op 18 december 2005. Nu is het alleen nog de vraag of het hier gaat op parelmoerwolken of om iriserende wolken. Wie het weet, mag het zeggen …

Today a photo from my rich photo archive. This week pearly clouds were seen at different places in our country. Unfortunately I didn’t see them, because the sky was gray all week overhere. But I remembered a picture that I made many years ago. I found it in my archive, it was taken on December 18, 2005. Now it is only the question whether these are pearly clouds or iridescent clouds. Who knows the answer, may say so …




Wil je meer Skywatchfoto’s zien? Klik dan op het logo …

Wanna see more Skywatch photos? Just click the logo ...

Skywatch Friday

Prettig weekend! … – … Enjoy your weekend!


28 gedachten over “Skywatch Friday 373 – Parelmoerwolken(?)

  1. … Goeie vraag. Ja, wat zijn het? Mooi zijn ze in ieder geval. In eerste instantie ben ik geneigd om te zeggen: iriserende wolken. Parelmoerwolken zitten op een hoogte van 15-20 km, en als je naar de contrails kijkt – vliegtuigen zitten op een hoogte van 10 km – dan zijn het parelmoerwolken.

    Liked by 3 people

  2. Zo te lezen hierboven in de reacties is er in ieder geval één persoon die er verstand van heeft. Het is handig dat je de contrails erbij hebt gefotografeerd dat ondersteunt de hypothese dat het parelmoerwolken zijn. Kan ik uit de reactie van Hendrika concluderen dat iriserende wolken lager zitten? Zitten die ter hoogte van de zon evenals halo’s? Ik zou het kunnen opzoeken op internet maar een antwoord via deze weg gaat sneller.😉
    Het is in ieder geval een prachtige foto. De zonnestralen als een krans om de wolk en dan de prachtige kleuren van de parelmoerwolk, mooi dat je deze foto nog in het archief had.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

