Windmotor in tegenlicht

Ongeveer halverwege de Hooidamsbrug en het dorp Oudega staat een Amerikaanse windmotor …





Toen ik daar onlangs na mijn bezoekje aan de Headammen langs kwam, stond hij zo mooi afgetekend in het zonnige tegenlicht, dat ik de auto nog maar even in de berm heb gezet om er weer eens een paar foto’s van te maken …





Zoals wel vaker voorkomt, kon ik weer niet kiezen, dat mag u dus zelf doen … 🙂




19 gedachten over “Windmotor in tegenlicht

  1. Ik ga niet kiezen Jan. Ik vindt ze alle drie bijzonder mooi. Met het zonnetje in de rug kiezen we voor de veilige weg maar levert ook vaak saaie foto’s op. Tegenlicht is lastiger maar zoveel te mooier als de omstandigheden meezitten. en hier zat je echt alles mee. Knap werk Jan

    Liked by 1 persoon

  2. Dat is grappig, verleden week heb ik niet ver daarvandaan, iets ten noorden van Eernewoude (aan de Earnsleat als ik het goed heb) net zo’n molen gefotografeerd, die stond toen te glanzen in de zon temidden van het gele riet, precies andersom dus. Leuk om hetzelfde onderwerp zo anders te zien, deze silhouetten zijn alledrie prachtig.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

