Bessen in ijs

Ook vandaag zitten we hier in het noorden nog volop in de ijzel. Nadat aan het eind van de ochtend Code Rood werd afgekondigd voor de provincie Drenthe, was dat een uurtje later ook voor Fryslân het geval. Op diverse (snel)wegen gleed de ene na de andere (vracht)auto van de weg …





Het leek mij dan ook verstandig om me ook vandaag alleen maar even stapje voor stapje in de tuin te wagen om wat foto’s van de ijzel te maken. Vandaag heb ik gekozen voor wat bessen in ijs …





De regenmeter heb ik gisterochtend maar ingepakt, want daar zat toen al alleen maar sneeuw en ijs in …




21 gedachten over “Bessen in ijs

  1. Mooie ijzelfoto’s, Jan, ook die van de vorige post. Pas maar op als je je tuin gaat inspecteren!
    Ik durf haast de tuin niet in, zulke verraderlijk gladde plekjes her en der.
    Het is hier vandaag nog erger dan gisteren. Hopelijk morgen dooi en dan gauw de rantsoenen weer aanvullen😉

    Liked by 1 persoon

  2. Je eerste foto is een juweeltje.
    Daar kunnen de makers van de ijssculpturen in Zwolle nog jaloers op worden.
    Vanavond als toetje, bessen met ijs of ijs met bessen?😉
    Het zou zonde zijn als de regenmeter kapot gaat.

    Liked by 1 persoon

  3. Bessen met ijs ken ik wel. Heerlijk! Maar dit is weer eens heel iets anders he.
    Prachtig om te zien .
    Wij worden de hele dag al gewaarschuwd dus we blijven braaf binnen terwijl er niks asn de hand is.
    Maar mochten er zulke foto,s gemaakt kunnen wirden dan ga ik op mijn sokken de tuin in.
    Je weet maar niet wanneer het weer kan.

    Liked by 1 persoon

  4. Die eerste foto is heel gaaf, van de klimopbesjes. Misschien worden ze zo ook wel beschermd want boeren doen dat toch ook? Hun fruit benevelen zodat er een vrieslaag omheen komt…..
    Er bestaat ook zoiets als spikes, zolen die je onder je eigen schoenen kunt gespen … Was niet verkeerd geweest dezer dagen.

    Like

Geef een reactie

