Boswandeling bij Heidehuizen

Nadat ik gistermiddag tijdens een ritje over het zonnige Friese platteland vruchteloos had uitgekeken naar een akker waar mais werd geoogst, heb ik uiteindelijk de auto bij Heidehuizen maar in de berm gezet om een boswandeling te maken …





De herfstkleuren zijn nu ongeveer op hun mooist, het bos toont vooral op zonnige plekjes een bonte schakering van nog steeds frisgroen, geel, bruin en alles wat daar tussenin zit …





Hier en daar staat nog een gave paddenstoel te pronken. Dat maakte het mij weer niet makkelijker, want daardoor werd ik toch weer een paar maal gedwongen om diep door de knieën te gaan …





Aan het begin van de wandeling was dat knielwerk nog goed te doen, maar nadat ik de bovenstaande paddenstoel had gekiekt, heb ik eerst toch maar rustig doorstappend koers gezet naar het bankje bij het vennetje …





– wordt vervolgd –

20 gedachten over “Boswandeling bij Heidehuizen

  1. Mooi hoor Jan, het zal er naast de herfstschoonheid ook heerlijk geroken hebben. Zo’n selfiestick wat ik hierboven lees is zo’n gek idee nog niet, voor in de toekomst als het écht moeizaam gaat worden.
    Je zou een houdertje kunnen maken waarin je je camera kunt vastzetten. het schermpje opklappen zodat je toch wat kunt zien en een afstandbediening (4,95) en een nieuwe uitdaging wordt geboren.

    Liked by 1 persoon

    • Ik zal het in gedachten houden voor het geval de nood t.z.t. aan de man komt, Sandra. Voorlopig blijf ik zo lang mogelijk af en toe eens door de knieën gaan, want het is belangrijk om mijn beenspieren zo lang mogelijk op kracht en in relatief goede conditie te houden.

      Like

  2. Ik kan me voorstellen dat dit een lievelingsbos is. De combinatie van loofbomen en het open karakter van de paden maakt het mooi en zeker in de herfst. Ik proef en ruik de sfeer bij het zien van je serie.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

