Herfst in de Rottige Meente

Nadat de zwanen uit beeld waren verdwenen, liepen Jetske en ik dinsdag via een door struikgewas omgeven paadje naar de vogelkijkhut aan de rand van het natuurgebied de Rottige Meente …





Daar nestelden we ons op de eerste verdieping samen voor één van de kijkgaten …





Dat leverde dit mooie, maar grijze uitzicht over de Rottige Meente op …





Door wat meer in te zoomen, werden de herfsttinten van de bomen op de legakkers zichtbaar. Niet eens zo gek ver bij ons vandaan was een grote zilverreiger neergestreken in een boom. De foto’s van zijn vlucht en de landing in de boomtop zijn vanwege onscherpte helaas niet door de ballotage gekomen …





De close-up van die zilverreiger is het aanzien gelukkig wel waard. Wonderlijk, dat zo’n grote vogel zo lang, zo roerloos op een dunne tak in een boomtop kan zitten …





En al die tijd wist ik bijna zeker dat ik hier al eens eerder was geweest. “Volgens mij is het al bijna 20 jaar geleden, maar ik weet bijna zeker dat ik eens in een winter in deze vogelkijkhut heb gezeten,” zei ik tegen Jetske.

Intussen ben ik gisteren in mijn rijk gevulde fotoarchief gedoken om daar bewijs voor te vinden. En jawel, ik ben er inderdaad eerder geweest. Ten bewijze daarvan zal ik in het weekend een paar foto’s tonen, die ik daar op 22 februari 2003 heb gemaakt.

14 gedachten over “Herfst in de Rottige Meente

  1. Jammer dat de reiger in vlucht niet gelukt is, komt vast omdat er weinig licht was.
    Inderdaad bijzonder dat de reiger daar kan blijven zitten. Even later begon hij ook nog te poetsen, dat heb ik op de foto.
    Die blauwe reiger is ook wel een grappig gezicht.😉

    Like

Geef een reactie

