Dag dagpauwoog

Terwijl ik op één van de laatste mooie septemberdagen in de Jan Durkspolder even lekker aan de waterkant zat, streek er niet zo gek ver bij me vandaan een dagpauwoog in het gras neer …





Zoals gebruikelijk in dit soort situaties maakte ik eerst even een foto met behulp van de zoomfunctie van mijn camera. En dat was maar goed ook, want zodra ik opstond om hem van dichtbij nog wat beter in beeld te brengen m.b.v. de macrolens, fladderde hij weg …

Dag dagpauwoog …




14 gedachten over “Dag dagpauwoog

  1. zo doe ik dat ook, eerst van veraf en dan steeds een beetje dichterbij. Als er veel vlinders zijn is er altijd wel eentje die wél blijft zitten. Die kans wordt steeds kleiner nu. Ondanks de afstand is het toch een mooie foto en een heerlijk plekje te zien op foto 1.

    Like

Geef een reactie

