De handschoen weer opgenomen

Langzaam maar zeker herneemt het leven hier in het noorden weer zijn dagelijkse gang nu de vakanties weer ten einde lopen. In het centrum van Drachten kon je tijdens de bouwvak weer regelmatig een kogel afschieten, zonder dat je bang hoefde te zijn om iemand te raken. Bij verschillende bouwputten langs de N381 werd mondjesmaat door een man of wat doorgewerkt, maar sinds afgelopen week wordt de handschoen vrijwel overal weer opgenomen.

Tijd om weer eens weer wat foto’s te plaatsen van de vorderingen rond de bouw van de tunnel aan de Peelrug: Tunnelbouw N381 – Peelrug – deel 3 (29 april – 30 juni 2015) …





Wie meer wil zien van de werkzaamheden aan de Peelrug, kan terecht in 2 eerder gepubliceerde fotoalbums met in totaal intussen 1000 foto’s over dit project:

Tunnelbouw N381 – Peelrug, deel 1: 19 februari – 19 maart 2015

Tunnelbouw N381 – Peelrug, deel 2: 20 maart – 24 april 2015

11 gedachten over “De handschoen weer opgenomen

  1. Met bewondering heb ik ook nu weer naar de serie gekeken. In de eerste plaats ben ik onder de indruk over het werk wat één tunnel oplevert en in de tweede plaats ben ik onder de indruk van het werk van de fotograaf. Ze mogen je in ieder geval wel uitnodigen voor de officiële opening.
    Een paar opmerkingen bij het zien van deze serie. Handig voor Kijlstra beton en Van der Wiel, een thuiswedstrijd. Wat verdienen er sowieso veel bedrijven geld aan dit project, mooi voor de werkgelegenheid. De foto’s van het storten, van de betonworm vind ik mooi. De foto’s van het gladstrijken van het beton spreken mij ook aan.Ik vind de verschillende luchten in deze serie mooi om te zien. Wat ik in het bijzonder mooi vind, is de foto’s van de mensen die “betrapt” worden door de telelens, bij hun werkzaamheden maar ook bij het wachten. Het gevalletje van een scheef muurtje is goed terug te zien in deze serie, wat een sneu geval. Het dampende en verse asfalt vind ik een mooi gezicht. Als ik het plaatsen van de leuning zie dan vind ik het bewonderenswaardig dat het precies past.

    Liked by 1 persoon

  2. Zo, dat is weer een hele serie erbij! Mooi om te zien, al die werkzaamheden en al die mensen die er aan te pas komen. Het heeft overigens veel weg van de bouw van een koeienstal😉 Foto 150522-1242.jpg: dit noem je vlinderen. Ik vraag me af waar die buizen voor zijn.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

