Tussenstop bij Sluis I

Vanaf de Deelsmolen bij Vegelinsoord heb ik woensdagmiddag via de A7 en de A32 de oversteek gemaakt van het noordwesten van Heerenveen naar het zuidoosten, waar ik ter hoogte van Oudeschoot de autosnelweg weer achter me heb gelaten …





Het was een mooie dag om via de Tjongervallei in rustig tempo huiswaarts te rijden, en daar hoort op zo’n dag toch vaak even een tussenstop bij Sluis I in de Tjonger ter hoogte van Oudehorne bij …





Even de oversteek maken om de benen te strekken en wat foto’s te maken, en dan nog even lekker op het bankje aan de waterkant zitten, men kan mij nauwelijks een groter genoegen doen … 🙂




15 gedachten over “Tussenstop bij Sluis I

    • Dat weet ik niet. Een stukje zuidelijker is een dergelijke ingreep in de Linde wel gedaan, maar in hoeverre er geld en plannen zijn om dat ook hier te doen, is me niet bekend. Men zal de Tjonger in elk geval wel bevaarbaar willen houden voor de recreatievaart, neem ik aan.

      Like

Geef een reactie

