Zweefvlieg vouwt de pootjes samen

Het was tot dusver niet bepaald een goed jaar voor de macrofotografie, maar sinds eind juni heb ik toch een aantal kansjes kunnen benutten. Zo streek deze zweefvlieg vorige week naast me neer toen ik even bij de vijver zat …





Ik verbeeldde me dat hij even zijn voorpootjes samenvouwde om me vervolgens – recht in de lens kijkend – met een licht knikje te bedanken voor de fraaie portretjes die ik van hem had gemaakt …  🙂




16 gedachten over “Zweefvlieg vouwt de pootjes samen

  1. Als je de onderwerpen zo in de schoot komen vallen dan is dat mooi meegenomen en kost het wat minder energie.
    Je hebt mooi de focus gelegd op de facetogen.
    Dat in de pootjes wrijven zou kunnen zijn omdat er zo’n leuke fotograaf mooie portretjes staat te maken. Toch help ik je even uit de droom, Jan, de echte reden voor het pootjes wrijven is, omdat in de pootjes zintuigen zitten waar vliegen mee voelen en proeven.😉

    Like

Geef een reactie

