Juffertjes in ’t groen

Sinds het struikgewas langs het zuidelijke pad in het Weinterper Skar grondig is opgeruimd, is het daar een dooie boel. Van de vele juffertjes en het brede scala aan insecten dat zich daar de afgelopen jaren graag door mij liet fotograferen, is niets overgebleven …





Omdat al die beestje zich nu elders ophouden, moet ik ook op zoek naar andere plekjes om wat mooie macromodellen te vinden. Tijdens een fotokuiertje in De Deelen heb ik onlangs weer eens een aantal waterjuffers kunnen fotograferen. Dit was de eerste …




17 gedachten over “Juffertjes in ’t groen

    • Als je goed het kopje vergelijkt op de 1e en de 2e foto, dan zul je zien dat het toch echt twee verschillende foto’s zijn. Bij de tweede foto heb ik net wat meer ingezoomd en is het standpunt net ietsje anders. Maar daarom mag jij de eerste best het mooist vinden, hoor. 🙂

      Liked by 2 people

  1. Prachtig, die vleugels, zo fijn en met die glans. wonderlijke wezentjes zijn het toch. Maar wat een onbenullige actie nou weer, die sloop van hun biotoop, zonde, wat zou daar nou weer de diepere gedachte achter zijn.

    Like

  2. Ik denk dat na die opruiming nu ze klaar zijn de rust wel weer zal terug keren, en daarmee ook de insecten en libellen Jan
    misschien niet meer dit seizoen, maar hopelijk voor jou zijn ze er volgend jaar weer volop, de natuur herstelt zich meestal heel snel.

    Like

  3. prachtig, en als ik zo iets zie denk ik altijd hoe krijg je het zo scherp, en zoek ik naar de gebruikte apparatuur, die ik niet kan vinden. ben er zelf altijd op uit om zo dichtbij te komen dat je de facetten in de ogen zien kunt, maar lukken, ho maar. hoe doe je dit toch?

    Like

Geef een reactie

