De asfalteerkaravaan trekt voorbij

Er trokken een paar forse buienclusters over de provincie, toen ik vorige week maandagmiddag van huis ging om even een ritje te maken. Het leek me een prima dag om wat buienluchten te scoren …





Zoals gebruikelijk de laatste maanden, besloot ik eerst maar even een kijkje te nemen bij de bouwplaats aan de Peelrug. Daar viel ik weer eens met de neus in de boter …





Vanuit het zuiden rukte op dat moment over het tracé van de nieuwe N381 net een lange asfalteerkaravaan op naar de Peelrug …





De zware machines kruisten de Peelrug van zuid naar noord over het dek van de nieuwe tunnel in aanbouw …





Aan de noordkant van de tunnel werd de machinerie weer in werking gesteld om de nieuwe weg richting Drachten van een verse laag asfalt te voorzien …





Het werden niet helemaal de foto’s van buienluchten zoals ik ze in gedachten had, maar er waren voldoende donkere wolken om de asfalteerwerkzaamheden nog net wat extra cachet te geven …




17 gedachten over “De asfalteerkaravaan trekt voorbij

  1. Voorlopig zal je zulke foto’s niet meer maken: asfalteren tijdens een (opbouwende) hittegolf – daar wil jij niet bijstaan en ik beklaag de mannen, die het werk dan moeten doen.
    Jan, je kunt nu beter aan koele wateren denken😉

    Liked by 1 persoon

  2. Zo’n karavaan is echt een uitdaging. Ik neem aan dat je daar gewoon foto’s mag maken zonder dat ze daar een probleem mee hebben. Enne, even tussendoor, liggen er ook nog filmbeelden in het verschiet…

    Like

Geef een reactie

