Een ander perspectief

Toen ik op woensdag 10 juni aan het eind van de ochtend op de Peelrug kwam, lag de bouwplaats er stil en verlaten bij. Het eerste dat me opviel was dat er op een aantal plaatsen witte borden waren geplaatst met de tekst “Bij graafwerk vooraf contact opnemen i.v.m. folielaag, 058-2928777 – Provincie Fryslân”





Niet eerder had ik het hier sinds half februari zo rustig gezien, maar terwijl ik in de bouwput afdaalde, zag ik dat er toch nog iemand aan het werk was …





Onder het tunneldek stond iemand op een verreiker, die met een zware boormachine de noordelijk tunnelwand te lijf ging. Omdat de beste man geen oog voor mij had, besloot ik terug te lopen en boven nog wat rond te kijken …





De werkweg in zuidelijke richting, die straks de basis het nieuwe tracé van de N381 richting Donkerbroek zal vormen, was afgesloten met hekken en een zware buis. Zo te zien was er een eerste asfaltlaag op aangebracht …





Omdat de bouwplaats er verlaten bij lag, besloot ik in noordelijke richting de oversteek over het nieuwe tunneldek te maken. Aan de andere kant was ook de westelijke rijbaan van de werkweg in de richting Drachten geblokkeerd met een buis …





En toen stond ik dus ineens als eerste niet-bouwvakker op de plek waar de nieuwe N381 en de Peelrug elkaar straks op een veilige manier kruisen, zodat ik de Peelrugtunnel in aanleg nu eens vanuit een ander perspectief kon bekijken …





Aan de noordkant van de bouwplaats was goed te zien, dat ook de westelijke rijbaan van de werkweg in de richting Drachten van een eerste laag asfalt was voorzien. Er komt duidelijk schot in de zaak …




16 gedachten over “Een ander perspectief

Geef een reactie

