Paard en veulen in de wei

Behalve kalveren vinden ook veulens het lekker om in het zonnetje in de wei te liggen …





Als mama in de buurt is tenminste, want het moet wel veilig zijn …





Als er dan ineens iemand aan de rand van het weiland staat, wil je als veulen best even overeind komen …





Eens even kijken wat die vreemde snuiter van me wil …





Ojee, die man blijft daar maar staan … Dan toch maar wat dichter bij mama gaan staan … safety first …




30 gedachten over “Paard en veulen in de wei

  1. Vlgs mij is het een pony – een Arabier – maar ik ben geen kenner. Leuk zo’n veulen in het frisse lentegroen. Ik heb intussen even gegoogeld, scheidslijn tussen pony en paard wordt verschillend omschreven – heeft meestal met de schofthoogte te maken. Een Arabier is een paardenras – ik weet niet anders dan dat het een pony is🙂

    Liked by 2 people

  2. Complimenten voor je empathisch vermogen Jan: prachtig om te zien hoe je in dit soort situaties er vanuit het gezichtspunt van het dier in kwestie een heel verhaal van weet te maken, dat vermoedelijk nog klopt ook. En dat de foto’s dat verhaal precies illustreren. Als ik voorbij zo’n situatie kom maak ik er een foto van en dan heb ik dus ‘alleen maar’ een mooie foto zonder verhaal. Daarom zeg ik ook altijd bewust in het kader van ieder zijn vak: ik kan wel op een knopje drukken maar daarmee ben ik nog geen goeie fotograaf. In deze situatie blijkt duidelijk eens te meer het onderscheid tussen de passant die even snel op een knopje drukt om een mooie situatie vast te leggen, en een goeie fotograaf die de tijd neemt om zich in de situatie in te leven en er een tekstueel en visueel verhaal, een context, aan mee te geven.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

