Koe en kalf in de wei

Het is en blijft een mooi gezicht om koeien in de wei te zien. Als die koeien dan ook nog eens hoorns blijken te dragen, levert dat helemaal fraaie plaatjes op. Het beeld wordt tot slot helemaal afgemaakt door kalfjes die in het weiland bij moeder mogen drinken …





Dit zijn dan ook geen melkkoeien, zoals Hendrika vanmorgen al in reactie op het vorige logje schreef. Deze koeien worden enkel gehouden voor de vleesproductie. Nu niet meteen allemaal zeggen dat dat zielig is, want deze dieren hebben tot hun dood een prima leven in de wei …




16 gedachten over “Koe en kalf in de wei

  1. zielig is anders hé Jan, er zijn er bij die een veel slechter leven hebben:-) en deze kalfjes mogen tenminste wél bij hun moeder blijven:-) dat alleen is al mooi, ik merk naarmate ik ouder wordt dat ik veel minder behoefte aan vlees heb. ook omdat ik het zielig vind, dat er voor mij een koe of kalf geslacht wordt…
    je foto’s zijn prachtig, daar geniet ik écht van met volle teugen
    een heerlijke maandag gewenst Jan

    Liked by 1 persoon

  2. de hoornen haalt men er natuurlijk niet af om de dieren te pesten maar een mooi gezicht is het natuurlijk wel. Doet me denken aan een weiland met blonde aquitaines hier in de buurt waar je soortgelijke tafereeltjes aantreft. Ook deze zijn niet voor de melkproductie

    Liked by 1 persoon

    • Dat hoort er nu eenmaal bij… . Je houdt nu eenmaal geen vleesvee/melkkoeien voor de leukigheid, ook hobbyboeren niet. Het houden van landbouwhuisdieren is een economische bezigheid. Het houden van dieren kost geld, er moeten ook inkomsten tegenover staan.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

