Zon en schaduw

Op een tropische dag als vorige week vrijdag is een beetje schaduw van harte welkom …





De paarden aan de ene kant van deze boompjes in de Jan Durkspolder hadden geluk, zij hadden schaduw …





De paarden aan de andere kant hadden pech, voor hen was er slechts een plekje in de volle zon …





Ik stel voor dat ze in de aanloop naar de volgende warme vrijdag maar even van plaats ruilen …




16 gedachten over “Zon en schaduw

  1. Dit vind ik eigenlijk wel erg. Hadden die paarden daar geen enkele schuilplaats? Een zon die temperaturen geeft van 30 graden en meer en de hele dag op de rug van zo’n dier ligt te branden, moet op den duur toch wel verschrikkelijk heet worden. Laat staan als je dan nog eens zwarte vacht hebt.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind zwarte paarden vele malen mooier dan witte, ook al zal Sinterklaas het niet met mij eens zijn. Zwart is met het warme weer geen handige kleur. Volgens mij zou jij ook kiezen voor een plekje onder de boom.

    Liked by 1 persoon

  3. ja Jan ik begrijp nooit waarom er niet meer bomen in het land staan voor de dieren om te schuilen, mijn oude ex schoonvader zei altijd, dieren malen er niet om, maar ik vond het toch wel typisch, en nog, dat wanneer er maar een boom staat, alle dieren in de schaduw willen staan bij hitte,
    dat geeft te denken hé:-)

    Liked by 1 persoon

  4. Je ziet het inderdaad heel veel, die weilanden zonder schaduwplek. Er zal wel meer gras groeien, maar dat dieren er niet om malen, is absoluut niet waar. Bomen hebben overigens weer het nadeel dat er veel insecten in de buurt zijn, ook steekvliegen.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik heb nog nooit bewusteloze of dode paarden op een warme dag in een boomloos weiland gezien maar je ziet dus wel dat ze de schaduw opzoeken als deze er is. Koeien doen het ook. Zwarte paarden op klaarlichte dag zijn niet makkelijk te fotograferen. Netjes gedaan dus

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

