Eendengezin gaat te water

In de buurt van Pean stond vorige week een lam zo mooi aan de waterkant dat ik wel even moest stoppen om een foto te maken …





Terwijl ik de foto maakte, zag ik een moedereend met drie jongen vanuit het weiland naar de sloot lopen …





Onder het toeziend oog van het lam hingen de eenden gevieren te water voor een zwemtochtje …





Even kreeg ik de jongen alleen voor de lens …





Moeder voegde zich al snel weer bij haar kroost, want met een fotograaf op de wal kun je maar niet voorzichtig genoeg zijn …





Niet veel later verdween het hele gezin in een dwarssloot uit beeld …




20 gedachten over “Eendengezin gaat te water

  1. Leuke foto’s en serie Jan, wat een mazzel dat je die drie even apart er op kan krijgen, meestal gaan ze er snel vandoor.

    RE: Schepen
    Gisteren naar de Maasvlakte geweest, de grootste die ik tot nu toe zelf gezien heb kwam naar buiten ruim 396 meter lang
    Echt een enorm schip, een schip van dezelfde firma moest buiten wachten tot deze er uit was had ik ze mooi naast elkaar op de foto.
    De ene van 300meter leek wat klein tegenover dit 400meter lange schip, en op zich is dat ook al geen klein schip.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

