Bruidspaar in wit, roze en rood

Voor een fotokuier was het me gisteren met temperaturen rond de dertig graden veel te warm, daarom heb ik gistermiddag – nadat ik ’s ochtends wat andere besognes had gehad – maar een rondje gereden om hier en daar in en vanuit de berm wat foto’s te maken. Aan de Nije Heawei in het Weinterper Skar trof ik in de berm een mooie kever cabrio aan. Daar moest ik natuurlijk meer van weten …





Nadat ik mijn auto op een relatief koel plekje in de schaduw had geparkeerd, liep ik naar het veld met de roze deken van echte koekoeksbloemen. Daar ontwaarde ik een fotografe te midden van de roze bloemenzee …





Enige meters verderop stond een bruidspaar mooi te zijn voor de fotografe …





Daar hoefden ze overigens niet al teveel moeite voor te doen, want ze mochten allebei best gezien worden …





Toen ze even later op weg naar de rode kever bij me langs liepen, heb ik ze verder een fijne dag en een lang en gelukkig leven samen gewenst. En niet onbelangrijk: ik heb ze geadviseerd om elkaar aan het begin van de huwelijksnacht maar eens goed te controleren op teken …  😉




26 gedachten over “Bruidspaar in wit, roze en rood

  1. Zonder nog de tekst te hebben gelezen dacht ik al: “Oei …., oei ……..met een lange sluier in het lange gras, dat wordt teken vangen. Gelukkig heb je ze al geadviseerd. Overigens wel een prachtig plaatje, het zullen unieke trouwfoto’s zijn geworden.

    Liked by 1 persoon

    • De fotografe liep even na het bruidspaar naar haar eigen auto. Toen ik ook haar adviseerde om aan het eind van de dag wel even een tekencontrole te doen, kreeg ik een gamelijk afgemeten reactie. Kan best zijn dat ze mijn aanwezigheid op dat moment niet echt kon waarderen, maar dan moet je zo’n fotosessie niet aan de openbare weg doen.

      Liked by 1 persoon

      • Ik geef het bruidspaar ook wel eens mijn mailadres zodat ik ze eventueel de door mij gemaakte foto’s kan sturen.
        tot op heden zonder problemen een goede fotograaf heeft er echt geen probleem mee, die weet wat hij kan.

        Like

  2. heel mooi begin van dit blog Jan met die rode kever.
    leuk als je zo iets treft in de natuur, je verwacht het niet, heb je opeens op een hete dag toch een mooi onderwerp.
    Mooie wensen en erg goed advies wat je het bruidspaar nog mee gaf over de teken,
    als ik dat soort foto’s zie van mensen in het gras, denk ik oei als er maar geen teken zitten.🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Schitterende reportage: die versierde Kever en dat stelletje met de fotografe in het gras.
    Je kans lag voor het grijpen. Maar voor de teken kansen te over om te grijpen. Oei…
    Je hebt ze een uitstekend advies gegeven :-))

    Liked by 1 persoon

  4. Dat is wel een originele invulling van de huwelijksnacht, daar moet je wel iets romantisch van kunnen maken.
    Wij zijn vroeger begonnen met geld tellen in de huwelijksnacht, tekencontrole hoeft ook niet in januari.😉
    Je trof het wel, ik vind het een prachtige serie.

    Like

Geef een reactie

