Luchtshowtje van een buizerd

Het was een mooie en tamelijk zonnige dag, toen ik weer eens een ritje maakte in de buurt van Earnewâld …





Terwijl ik over de ‘Alle Om Slachte’ tussen Oudega en Earnewâld reed, zag ik in de verte een buizerd op een paaltje staan …





Nadat ik een paar foto’s van hem had gemaakt, vloog hij op …





Even hing hij quasi biddend boven een weiland …





Daarna maakte hij een scherpe bocht en kwam hij even recht op me af …





In volle vaart scheerde hij vervolgens voor me langs …





Zodra hij uit zicht verdwenen was, restte nog slechts het beeld van de boerderij in de verte tussen de kruidenrijke weilanden …





Fryslân op zijn mooist. 🙂

26 gedachten over “Luchtshowtje van een buizerd

  1. Het mooie landschap, de mooie lucht en het weglopende klinkerweggetje heb je prachtig vastgelegd.
    Je trof het wel, meestal is het opvliegen, wegvliegen en nakijken. De prooi moet verleidelijker geweest zijn dan de angst voor de fotograaf.

    Liked by 1 persoon

  2. Je mag al van geluk spreken dat je hem nog zo hebt kunnen fotograferen, ik heb dit ook al zo vaak geprobeerd, ik zie ze zitten, maar voor dat de auto is uitgerold zijn ze al lang een stipje aan de hemel en niet intersant meer om er foto’s van te maken, prachtige toch wel een beetje jaloers makende serie Jan.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

