Een ree tussen de bloemen

Een weiland vol bloemen is mooi …, heel mooi!
Een weiland vol bloemen met een ree aan de slootkant is zo mogelijk nog mooier …





Dit fraaie tafereel speelde zich onder fluks voorbij drijvende wolken af in een weiland net ten zuiden van het Weinterper Skar …
(de onderstaande foto’s kunnen worden vergroot door erop te klikken)




28 gedachten over “Een ree tussen de bloemen

  1. Dit zijn inderdaad mooie foto’s Jan. Ik zou zeggen het ziet er uit alsof het op een top lentedag is.
    Hier is vandaag van lente geen sprake. Ik kijk even op het weergave venstertje van mijn weerstation en ik zie…12.4 graden staan om 15:33 uur en het miezert al de ganse dag.

    Tijdens mijn verblijf in Friesland heb ik maar één keer twee reetjes gezien en ze gingen dan nog onmiddellijk schuil achter struikgewas. Het was te laat voor een foto. Dan maar verder hopen dat ik ze hier in belgië nog eens voor de lens krijg.

    Groetjes en verdere beterschap nog.
    Peter

    Liked by 1 persoon

    • Voor het oog was het inderdaad een top lentedag, maar ook op die dag stond er weer een wat al te frisse wind.
      Het is helaas ook in Fryslân niet elke dag raak wat de reeën betreft, soms gaan er weken voorbij zonder dat ik er één zie. Maar ik heb wel de indruk dat ze zich hier meer laten zien dan in België.

      Like

  2. Dit is een cadeautje. Een ree in een dergelijk landschap. Je trof het ook nog eens met dit huis op de achtergrond, je zult maar een grote schuur, opgetrokken uit damwandprofielen, op de achtergrond hebben.

    Like

Geef een reactie

