Skywatch Friday 344 – Een halo

Toen ik woensdagochtend de deur uit stapte, zag ik meteen een prachtige kring om de zon, een halo …

When I left the house on Wednesday morning, I immediately saw a beautiful halo around the sun …





Ik besloot op zoek te gaan naar wat silhouetten, die ik op de foto vóór de halo zou kunnen plaatsen …

I decided to look for some silhouettes, which I could place in front of the halo on some pictures …





Op een paar plaatsen waar gewerkt wordt aan de vernieuwing van de N381, vond ik wat ik zocht …

In a few places where’s being worked on the renovation of the N381, I found what I was looking for …





Omdat de halo in ieder geval anderhalf uur zichtbaar bleef, had ik alle tijd om wat verschillende situaties in beeld te brengen …

Because the halo remained visible for at least an hour and a half, I had enough time to look for some different situations …





Ik kan jullie verzekeren, dat ik ervan genoten heb …

I can assure you, I really enjoyed it …




Wil je meer Skywatchfoto’s zien? Klik dan op het logo …

Wanna see more Skywatch photos? Just click the logo ...

Skywatch Friday

Prettig weekend! … – … Enjoy your weekend!


31 gedachten over “Skywatch Friday 344 – Een halo

    • Je bent niet de enige, Jan. Bij één van de bouwplaatsen vroeg een van de arbeiders wat ik toch in de lucht stond te fotograferen. Hij keek vol verwondering en bewondering omhoog, nadat ik hem het e.e.a. had verteld over het verschijnen van halo’s

      Like

  1. En omstanders dachten: wat kijkt die man toch omhoog??
    Een mooie halo halo halu halu hallucinatie Jan 😀
    @ Nee helaas niet, hebben de schuur daarna ook wel weer opgeruimd want ze had toch een stapel blad naar binnen gevlogen door een op een kier staand raampje. Ongelooflijk!

    Liked by 1 persoon

    • Volgens mij heb ik niet eerder een halo gezien, die zo lang – minstens anderhalf uur, maar waarschijnlijk langer – zo goed zichtbaar bleef. Ik heb een paar keer zoekend rondgekeken of er ook een circumzenitale boog te zien was, maar die heb ik helaas niet kunnen waarnemen.

      Like

  2. Dit is toch het summum voor jou als liefhebber en voor een bijdrage voor SWF. Wat een geluk dat het zo duidelijk was en zo lang aanwezig bleef. Goed idee om deze silhouetten te kiezen. Ik vroeg het me al af dat men ervan vond, hierboven lees ik al hoe de mannen reageerden dat je de lucht stond te fotograferen. 😉

    Like

Geef een reactie

