Kleine vuurvlinder op de hei

Behalve dat het me in mijn werkzame leven jaarlijks een vrije dag opleverde, heb ik met Koninginnedag eigenlijk nooit iets gehad. Met Koningsdag is dat al niet anders. En met de nieuwe datum die voor deze nationale feestdag is gekozen, is het ook allerminst beter geworden. Wat mij betreft mag die Koningsdag meteen worden afgeschaft als nationale feestdag, waarop in principe iedereen een vrije dag heeft, ten faveure van Bevrijdingsdag. Voor mijn gevoel bindt Bevrijdingsdag ons als volk veel meer dan dat hele Oranjehuis …





Maar goed, ik zal geen spelbreker zijn bij alle feestgedruis in den lande. De laatste jaren zocht ik op Koninginnedag en later op Koningsdag bij voorkeur even een lekker rustig plekje in de natuur op. Vanmiddag maak ik misschien nog wel even een ritje en een fotokuiertje, maar echt lekker zal dat niet zijn bij een maximumtemperatuur rond de  12 graden …





Mijn eigen rustige bijdrage aan de oranje festiviteiten is ditmaal een kleine vuurvlinder. Slechts enkele minuten nadat ik het blauwtje had gefotografeerd, streek deze kleine vuurvlinder voor me op het pad neer. Hij had een minder fotogeniek plekje uitgezocht dan het blauwtje, maar ja …, deze modellen laten zich sturen noch regisseren, dus ik doe het er met alle plezier meer mee  …





Hoe dan ook, maak er een mooie dag van, en eh … hou je veilig! 🙂

19 gedachten over “Kleine vuurvlinder op de hei

  1. Fideel dat je als Republikein … toch een oranje vlinder laat zien.😉
    Mee eens dat 5 mei veel belangrijker is. Laten we dan ook met elkaar ons best doen om de vrede te handhaven en dan in de breedste zin van het woord.
    De achtergrond mag dan wat minder zijn, de vlinder zelf staat er prachtig op.

    Liked by 1 persoon

  2. Wij hebben ons jaarlijkse Koningsdag uitje er weer op zitten Jan. Geen vuurvlinder gezien behalve die op het smoeltje van een kind dat gesminckt was. Wel veel oranje…… Het was gezellig in Zutphen waar wij het gevierd hebben. Wat mij betreft was ik net zo lief de natuur in gegaan maar het is nu eenmaal een traditie van 42 jaar. Op koninginne Koningsdag maken wij een uitje met vrienden.
    WA en Maxima zitten mij op geen enkele manier in de weg dus ik zit graag op een terras te genieten van al het gedoe.
    Maar nu ga ik graag weer over tot de orde van de dag😄
    In de hoop dat ik een vuurvlinder mag fotograferen natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

