Het eerste gezoem

Terwijl ik gisteren aan het eind van de ochtend een bakje koffie dronk op het terras, hoorde ik vrijwel voortdurend het gezoem van bijen bij de blauwe druifjes, die in een bak op de terrastafel staan …





Dat bracht me op het idee om er ’s middags eens goed voor te gaan zitten om voor het eerst dit jaar weer eens wat macrofoto’s te maken …





Het is elk voorjaar weer even wennen om met het macrolensje te werken, maar hoewel de blauwe druifjes af en toe flink heen en weer bewogen in de wind en ondanks het feit dat de bijen zich nauwelijks enige rust gunden, heb ik toch een paar foto’s kunnen maken waar ik best tevreden over ben …





Daarmee verklaar ik het macroseizoen officieel voor geopend. Hoeveel macrofoto’s dat op korte termijn zal opleveren, is o.a. afhankelijk het weer. Met de zon schijnt het voorlopig wel goed te zitten, maar de temperaturen lijken na de uitschieter van gisteren voorlopig weer aan de lage kant te blijven …




20 gedachten over “Het eerste gezoem

  1. Ik zie dat het (macro)seizoen nu ook bij jullie is begonnen Jan. Mooi die laatste foto van de Honingbij.
    Ik hoop dat je nog veel macro’s mag en kan maken en dat je ze ook op je blog verschijnen natuurlijk. Ik ben alvast fan nummer 1. 😉

    Grt-jes.

    Liked by 1 persoon

  2. Je mag veel meer dan “Er best tevreden over zijn”. Wind en beweeglijke zoemertjes zijn geen gemakkelijk ingrediënten voor de macrolens.
    Grappig zoals een bakje met blauwe druifjes zoveel kan brengen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

