Prunusbloesem en blauwe lucht

Volgens www.natuurbericht.nl ligt de ontwikkeling van planten gemiddeld zo’n drie weken achter op 2014. Maar omdat 2014 zeer warm begon, ligt de ontwikkeling van veel planten nog altijd een week voor op het gemiddelde van 50 jaar geleden …





Dat beeld komt heel aardig overeen met de ontwikkelingen in ons tuintje. Ik probeer ieder jaar wat foto’s van de prunusbloesem te maken als die op zijn mooist is …





Vorig jaar heb ik de prunusbloesem op 12 maart in het zonnetje gezet, dit jaar heb ik er op 3 en 5 april wat foto’s van gemaakt, en dat is inderdaad een week of drie later …





Nu de temperatuur in de loop van deze week toch echt een opwaartse lijn lijkt te gaan volgen, hoop ik binnenkort ook mijn eerste vlinder van het jaar te kunnen kieken. En dat wordt tijd ook, want vorig jaar heb ik mijn eerste vlinder, een kleine vos, al op 5 maart gefotografeerd …




13 gedachten over “Prunusbloesem en blauwe lucht

  1. Mooie reeks Jan. Hier zijn we ondanks het ook wel mindere weer van afgelopen dagen, toch al volop bezig met vlinders en bijen te spotten.
    Met het mooie weer in het vooruitzicht verwacht ik nu wel een explosieve uitbarsting van de rest van wat moedertje natuur ons te bieden heeft.
    Laat maar komen en hou je macro lens maar klaar. 😉

    Grt-jes Peter

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie serie, Jan. Met name de onderste vind ik mooi door het gebruik van scherpte/diepte.
    Heerlijk dat de weersvooruitzichten weer wat beter zijn.
    Als het zo vroeg in het voorjaar losbarst, dan heb je kans dat het wat later misgaat door een “gemene” nachtvorst.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

