Vieze lammetjes

De afgelopen weken heb ik diverse malen uitgekeken naar lammetjes in de wei. Ik heb ze weliswaar ook wel een paar maal gezien, maar dat was steeds op een plek waar ik niet even kon stoppen om wat plaatjes te schieten …





Gistermiddag had ik meer geluk. Op het onvolprezen landweggetje tussen Pean en Soarremoarre (spreek uit als Swarre-mwarre) kwam ik langs een weiland waar ik in het verleden wel vaker lammetjes heb gefotografeerd …





Zo te zien hebben deze lammetjes tijdens of vlak na het regenachtige weer van de afgelopen tijd heerlijk in de modder liggen donderjagen …





Niet eerder zag ik zulke vieze lammetjes … Maar dat maakt niet uit, ze zijn en blijven leuk … 





En hoewel we het nog zonder aangename voorjaarstemperaturen moeten stellen, lammetjes horen er toch wel bij in deze tijd van het jaar, ook als ze vies zijn … 🙂




22 gedachten over “Vieze lammetjes

  1. Ik schoot in de lag toen ik deze lammetjes zag.
    Zo vies heb ik ze ook nog nooit gezien.
    Wat een stel met elkaar 🙂
    Zou hun moeders hun nog herkennen LOL
    Voor jou en Aafke een fijn Pasen Jan.

    Like

  2. Wel heel bijzonder deze bemodderde lammetjes Jan, zo iets zag ik ook niet eerder.
    Meestal zijn ze fris wit, maar het blijft toch weer een leuk serie en pst wel bij het lente weer van dit ogenblik,
    op 1e paasdag na dan, die was weliswaar koud maar heerlijk zonnig.

    Like

  3. Ik heb ook nog nooit zulke vieze lammetjes gezien. Wat dat betreft heb je toch een mooie primeur.
    Ik dacht nog even dat dit modderachtige uiterlijk aan de locatie lag: Soarremoarre (spreek uit als Swarre-mwarre). Dat is toch voor een niet-Frysk ook niet uit te spreken, met name de m en de w achter elkaar is lastig. Ik zit al een tijdje hier te oefenen. 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

