Maagdelijk asfalt

De foto’s van de bijzondere gele borden die ik hier gisteren liet zien, had ik gemaakt vanaf de parallelweg, links op de onderstaande foto. Omdat ik de foto’s bewust zo had gemaakt dat het wegdek niet goed te zien was, kreeg het logje in zekere zin toch een 1 apriltwist. Dat is ook de reden waarom ik me niet heb bemoeid met jullie vermakelijke reacties, het zou zonde zijn om te snel duidelijkheid te bieden …   🙂





Frank van den Hoven liet zich ook ditmaal weer niet met een kluitje in het riet sturen. Zijn reactie luidde:

“Weer zo’n (voor iemand die ter plekke niet bekend is) mysterie:
– Het ziet eruit als een weg in aanleg waar je überhaupt niet geacht wordt op te rijden, tenzij als wegwerker.
– Maar als het wel mag, mag je er dus niet draaien en keren. Maar volgens mij zijn dat synoniemen en had men net zo goed alleen 1 van deze 2 woorden kunnen gebruiken. Want als je draait, keer je ook en andersom.
– Zo te zien kún je niet eens draaien/keren op deze smalle weg? Of zou dat ergens verderop wel kunnen, maar is dat verboden omdat het gevaarlijk is ivm tegenliggers …?”






Om duidelijkheid te verschaffen, heb ik me vandaag – warm en veilig gekleed in de reflecterende werkjas, die ik onlangs van mijn voormalige garagehouder heb gekregen – tussen verkeer en werkverkeer gewaagd om het nu goed in beeld te brengen …





Die gele borden flankeren het nieuwe wegdek van de oostelijke rijbaan van de N381 richting Drachten ter hoogte van het Weinterper Skar. Deze nieuwe rijbaan is van zuid naar noord werkend aangelegd, en de borden zijn dan ook bedoeld voor het werkverkeer, dat hier niet mocht draaien èn keren. Over achteruit terug rijden wordt gek genoeg niet gesproken …





De laatste twee foto’s van het maagdelijke asfalt heb ik vanmiddag tussen het Weinterper Skar en Drachten gemaakt. De foto hierboven biedt zicht in zuidelijke richting, waar in de verte nog wordt gewerkt bij de brug over het Koningsdiep. De onderstaande foto biedt zicht in noordelijke richting, waar Drachten aan de horizon ligt …





Dit eerste deel van de vernieuwde N381 gaat 7 april a.s. open voor verkeer in beide richtingen. Daarna kan worden begonnen met de vernieuwing van de westelijke rijbaan.

14 gedachten over “Maagdelijk asfalt

  1. Ik ben er de laatste tijd heel weinig langs gereden, dus ik had de borden niet gezien. Zondag 12 april gaan wij naar het zuiden en dan kunnen we dus over het nieuwe weggedeelte rijden. Zal vreemd zijn.

    Like

  2. De asfaltmakers zouden heel blij kunnen zijn met deze foto’s, een mooi stukje vakwerk.
    Zoals je er tegenwoordig bijloopt inclusief jas dan zouden de mannen bijna denken dat je één van hun bent.

    Like

Geef een reactie

