Geen grappen aan de N381

Deze borden heb ik vanochtend gefotografeerd bij de werkzaamheden aan de N381 ter hoogte van de gevaarlijke bochten in de ‘oude N381’ ten noorden van Wijnjewoude …





Je zou kunnen denken dat het hier om een 1 aprilgrap gaat, maar gezien het feit dat de borden er al enige tijd staan, vrees ik dat je dit maar beter serieus kunt nemen, en dat heb ik zekerheidshalve dan ook maar gedaan …




21 gedachten over “Geen grappen aan de N381

  1. Weer zo’n (voor iemand die ter plekke niet bekend is) mysterie:
    – Het ziet eruit als een weg in aanleg waar je überhaupt niet geacht wordt op te rijden, tenzij als wegwerker.
    – Maar als het wel mag, mag je er dus niet draaien en keren. Maar volgens mij zijn dat synoniemen en had men net zo goed alleen 1 van deze 2 woorden kunnen gebruiken. Want als je draait, keer je ook en andersom.
    – Zo te zien kún je niet eens draaien/keren op deze smalle weg? Of zou dat ergens verderop wel kunnen, maar is dat verboden omdat het gevaarlijk is ivm tegenliggers?

    Liked by 2 people

    • Tja, je bent redacteur of je bent het niet. Ieder zijn vak… Ik kan weer geen wegen bouwen, daar heb ík dan weer bewondering voor 🙂 Ik zeg altijd tegen mijn vrouw als ik onderweg taalfouten tegenkom op borden, auto- of winkelruitopschriften: “Ach dit zal wel alleen redacteuren en secretaresses opvallen, maar… die punt, komma of (ontbrekend) koppelteken, spatie of hoofdletter geeft dit toch een heel andere betekenis.”
      Nog een puur taalkundige m.b.t. het bord hierboven: draaien én keren is verboden. Dat impliceert dat je wel zou mogen draaien óf keren. Maar ja zoals gezegd: als je ’t een doet, doe je vanzelf ook ’t ander, dus daar kun je je bij een aanhouding niet mee onderuitkletsen vrees ik 😦

      Liked by 2 people

  2. Ik snap er niets van is dat een reglementair verkeersbord? wie zette het en vanaf wanneer tot wanneer geldt het..?Iedereen kan zo’n bord ergens oppikken en in de grond steken.Zou die mannen daar eens aan de tand voelen en in afwachting er zeker niet oprijden en trachten te achterhalen wat dat te betekenen heeft?

    Like

  3. Haha Denk dat ik het wel uit mijn hoofd zal laten. Al hoewel ik vanochtend onder het toezicht van de ANWB een klein stukje heb spookgereden op een oprit om de zo kortst mogelijke weg naar de garage te kunnen hebben. Ze vermoede een beschadigde kop en weigerde hem af te slepen. Met andere woorden je rijd je wagen mar aan goort.

    Like

Geef een reactie

