Een spuitgast in actie

Het weekend is weer voorbij en dus wordt er ook in en rond de bouwput van de tunnel in aanbouw aan de Peelrug weer volop gewerkt. Een continue stroom van grote gele trucks voert aan de westkant van de bouwput zwarte aarde aan …





Terwijl ik stond toe te kijken hoe een rupskraan de bulten zwarte aarde aan de zuidkant omvormde tot een mooi egaal hellend talud, werd mijn blik naar een beweging aan de noordkant getrokken …





Op wat ik maar het noordelijke bruggenhoofd zal noemen, was iemand gekleed in een regenpak druk in de weer met een hogedrukspuit …





De man zal blij zijn met het feit dat de stofwolken, die de trucks enkele weken geleden voortdurend opwierpen, zijn neergedaald, want anders had hij aan de gang kunnen blijven …





De stoffige paden zijn na de regen van de laatste dagen hier en daar veranderd in modderpoelen …





Het is maar goed dat er rijplaten liggen, anders zou de continue stroom trucks ongetwijfeld zo af en toe tot stilstand komen …




14 gedachten over “Een spuitgast in actie

  1. Ja hier is het water ook heel het weekend met bakken naar beneden gekomen.
    Voor wat de werkers aldaar betreft….Wat is nu het beste? Werken in een stofwolk zodat je snakt naar wat zuivere lucht of werken terwijl je tot aan je enkels in de modder wegzinkt? Ik weet het niet. Maar stof of regen, de werken vorderen daar alleszins goed en gelukkig loopt daar ook nog ergens een reporter rond die ons van alles op de hoogte kan houden. 😉

    Liked by 1 persoon

    • Zoals je weet, ben ik beter in terugblikken dan in voorspellen, maar als ik er dan toch wat over moet zeggen, dan ben ik voorlopig nog niet echt optimistisch. We zullen best wel mooie en zonnige momenten krijgen, maar het ziet er naar uit dat het in elk geval tot half april (te) koud blijft. We wachten het maar weer af, want we kunnen er – gelukkig- toch niets aan veranderen.

      Like

  2. Niet leuk om met dit weer buiten te werken Jan.
    Gelukkig doen de grote machine’s het zware werk .
    Hopelijk waait de lentestorm snel over dan
    kunnen we ook weer naar buiten:-)

    Jij blijft het weer trotseren zie ik. ,)

    Like

Geef een reactie

