Aan de sneeuw ontsproten

Zes dagen op rij was het in de afgelopen week heerlijk voorjaarsweer met maximumtemperaturen in de dubbele cijfers. Maar sinds gisteren heeft de temperatuur weer even een flinke duikeling gemaakt, want het vroege voorjaar kent zo zijn maartse dipjes …





Maar het mag dan even weer wat kouder zijn, van winter is ook met een paar nachtvorstjes geen sprake meer. De sneeuw is al wekenlang verdwenen en daar zijn in het omgevallen bloempotje intussen fraaie tête-a-tête narcisjes aan ontsproten …





Een paar wat frissere dagen komen mij overigens wel goed uit, want hoewel ik slechts korte kuiertjes heb gemaakt en daarbij regelmatig even rust heb genomen, ben ik blijkbaar in de afgelopen dagen toch alweer wat al te enthousiast geweest, met weer een alles overheersende vermoeidheid tot gevolg. Maar even een paar dagen rustig aan, dan kan ik volgende week hopelijk weer genieten van het voorjaarszonnetje …




21 gedachten over “Aan de sneeuw ontsproten

  1. Die MS toch hé Jan. Je bent er volledig afhankelijk van. Dat dit niet leuk is kan ik me wel inbeelden. Ik wens je snelle beterschap zodat je weer kan doen waar je op het moment zelf zin in hebt. Misschien een kleine troost dat het de eerste komende dagen met het weer een stuk minder is dan de voorbije dagen. Maar je weet, na regen komt steeds weer zonneschijn en tegen dan ben je hopelijk weer in betere conditie.

    Liked by 1 persoon

  2. Voor ons lijkt het allemaal zo vanzelfsprekend…fototoestel nemen en er op uit trekken…het tegendeel is waar…20 jaar geleden had ik een zwaar motorongeluk en verklaarde de dokters dat ik nooit meer zou kunnen lopen, werken…gelukkig waren ze verkeerd met hun diagnose…af en toe moet ik mijn lichaam rust gunnen…Pluk de dag, Jan…

    Like

    • Ongemerkt en zeker ongepland pluk ik zo af en toe wel eens wat teveel van de dag, Geert. Nu ik het een paar dagen rustig aan heb gedaan, hoop ik er in de komende week weer eens op uit te kunnen trekken met de camera. Na tien jaar vrees ik, dat er met mijn diagnose geen foutje is gemaakt, ik zal mezelf dan ook steeds wat meer moeten matigen. Maar zo lang het kan, zal ik blijven plukken. 🙂

      Liked by 1 persoon

  3. Erg leuk gedaan Jan die twee bovenste foto’s prachtige die vergelijking
    Hopelijk blijven de temperaturen in de stijgende lijn, heb er afgelopen week helaas door de griep niet van kunnen genieten 😦
    Maar het gaat nu wat beter, nu het weer nog 🙂

    Like

Geef een reactie

