Een lijntrekker in actie

Over het algemeen staat een lijntrekker niet zo goed bekend, maar in de bouwput van de tunnel in aanbouw aan de Peelrug zag ik vanmorgen toch echt een lijntrekker die serieus aan het werk was …





Terwijl hij aan zijn lijntje trok, kwam er een collega bij hem staan om hem aan wijzing te geven: “Kijk, nou ga ik zo meteen aan de andere kant van dat zandbed staan, en dan roep ik wel als je je lijntje recht hebt getrokken …”





“Ja, een klein stukkie nog … ho maar … niks meer aan doen!”




23 gedachten over “Een lijntrekker in actie

  1. Kijk dat is nu zo mooi van een lijn, je trekt hem strak en de lijn is dan altijd recht. Waar naartoe recht dat is een tweede. 😉
    Grappig Jan met deze tekst erbij.
    En nu is het de kunst om strak langs het lijntje te blijven.
    Ik wist niet dat een lijntrekker zo veel betekenissen had. Van de meeste betekenissen heb ik de illusie dat ik me niet aangesproken hoef te voelen. Zelfs op mijn onverwachte vrije middag heb ik me een slag in de rondte gewerkt. 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Inderdaad, da’s wel een hele bak vol negatieve connotaties. Serieus aan het werk, je houdt het nauwelijks nog voor mogelijk 😉
    Overigens las ik de titel in eerste instantie als “Een lijsttrekker in actie” en verwachtte een Diederik Samsom met een roos in de vuist o.i.d. Zou verkiezingskoorts zich dan toch van mij meester hebben gemaakt?

    Mooie foto’s!

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben er intussen al een keer of vijf geweest, meestal zo tegen het middaguur en kompleet met broodtrommeltje, maar een uitnodiging voor de schaftkeet heb ik nog steeds niet gekregen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik geen helm en veiligheidsschoenen heb … 😉

      Like

Geef een reactie

